Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kyla och TiBooken i viloläge?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när det börjar bli minusgrader här i Stockholm, hur klarar Powerbooken att transporteras i viloläge?

Apples specifikation säger följande:
Temperatur vid användning: 10° till 35 °C
Temperatur vid förvaring: -40° till 47 °C

Men vad är egentligen "Viloläget" då?
Användning eller förvaring??

Förvaring.

säker på det?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-16 09:07

Jag skulle inte ha datorn i viloläge och var ute i minusgrader. Mest för att batteriet drar ut så förbannat snabbt. Minnet är ju batteridrivet i viloläge.
Så var det i morse när datorn hade stått i bilen i 5 minusgrader under 3 timmar. Fullt när jag ställde in den och 25% kvar när jag drog i gång den för en kvart sedan.
Dessutom är en kall dator i rumstemperatur i riskzonen för intermittenta kortslutningar när kondensen lägger säg som en matta över hela datorn och innehållet i den samma. Låt den acklimatisera sig en stund innan du drar igång den. Jag tror nog att livslängden blir bättre om man inte pinar datorn med ständiga temperaturväxlingar.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Per Haglund:
säker på det?

Nej, men det är en semi-kvalificerad gissning

. Skaffa isolerad datorväska...

Jag glömde min väska som innehöll Ti-booken utanför dörren i 2 timmar (i förra veckan sent på kvällen). Den var då i viloläge och väldigt nerkyld när jag hittade den.......men den klagade inte.....

(Tack och lov hittade jag datorn innan någon annan gjorde det! puh!)

EDIT: tydligare tidsangivelse

[ 16 December 2002, 11:18: Meddelandet ändrat av: Fleno ]

1
Bevaka tråden