Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport-Ofrivillig nedkoppling

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör Airport basstation sedan den lanserades i början på 2000-talet (eller är det ännu längre sedan?). Problemet som inte är stort men mkt irriterande är att under det senaste året kopplar mina datorer ned från det trådlösa nätverket automatiskt. Tidigare kunde det gå dagar/veckor utan att jag behövde koppla upp mig - datorerna var alltid i kontakt med nätverket. Har märkt att min gamla iBook från 2001 är bättre på att hålla kontakten än min iMac G5 och hustruns nya MacBook. Är det så enkelt som att de nyare datorerna har extreme-kort? vilket basstationen saknar... Är lösningen att skaffa en ny basstation med extreme-kort? Eller har jag missat någon inställning eller uppdatering?

Ingen svarar, så jag ger mig själv ett svar... Uppenbarligen är det så att elektroniken tröttnar med åren. Nyinköpt extreme-station funkar klanderfritt och har givit en 50%ig prestandahöjning vad avser internetuppladdning.

1
Bevaka tråden