Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst! (Mus och tangentbord)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!
En stilla undran:
Jag funderar att beställa en trådlös mus och tangentbord hos AppleStore till min iMac 20" ICD.
Men dom är ju batteridrivna!

Någon som vet hur länge dessa batterier håller laddning. Måste de bytas ”ofta”? En gång i månaden eller så? Verkar jobbigt om man ska byta ofta.

Och en annan sak: Är dom stabila och pålitliga, ej ryckiga? Vad säger de erfarna?

Ps. Hällde just ut ett glas vatten över mitt tangentbord. Funkade ej. Fick åka och hämta ett annat. Ds.
Mvh: Thord!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 21:06

Batterierna i trådlösa tangentbord håller *länge*. Du kommer inte att irritera dig på batteribyten. Om musen till ex. körs på bluetooth däremot kan jag tänka mig att den drar mera ström.

Nej trådlösa saker är inte ryckiga.. om det är bluetooth däremot kan det bli ryckigt om du syncar bluetooth-enheter med datorn.

Passa på att registrera dig på 99bonus - 99mac:s poängsystem som gör att du får poäng för dina köp. Registrera dig och köp varan som vanligt, dock måste du gå till apple.se via 99bonus egna länk. Du får dubbla poäng på allt från Apple Store fram till jul! Läs mer om hur det fungerar på www.99mac.se

Du kan även registrera dig via den här länken: http://www.99bonus.se/register.php?parent=boris91

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 22:08

Jo Bluetooth-möss är ganska ryckiga och släpar efter en del. Apples möss är mycket bättre än andra skräpmöss jag provat, men det känns ändå tydligt att den är trådlös.

Jag skulle rekommendera en vanlig USB-mus till en stationär dator, eftersom det känns mycket stabilare att jobba vid datorn då. Till en bärbar dator är det OK med BT eftersom friheten utan sladdar väger upp för ryckigheten ganska mycket då.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-12-05 11:40

Jag köpte en c2d imac så fort den kom och jag valde med trådlös MM och tangentbord. Tangentbordet har jag använt nästan varje dag i över två månader och batterinivån står nu på 4 av 5 pluppar. Musen har jag slutat använda för att den är så dålig så den är fortfarande på 5 pluppar. Jag kör med en Logitech MX518 nu <3. Det trådlösa tangentbordet är jättebra!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-08 02:14
Ursprungligen av orrefan:

Jag köpte en c2d imac så fort den kom och jag valde med trådlös MM och tangentbord. Tangentbordet har jag använt nästan varje dag i över två månader och batterinivån står nu på 4 av 5 pluppar. Musen har jag slutat använda för att den är så dålig så den är fortfarande på 5 pluppar. Jag kör med en Logitech MX518 nu <3. Det trådlösa tangentbordet är jättebra!

Samma här!

Underbart är rätt ord!

Däremot är det trist att gå miste om USB portarna i TB om än dock 1.0

De var så smidiga till usb-minnen och kameran..

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-05 15:25

Har kort apples bluetooth tangentbord i snart 3 manader... inte bytt batterirer an iaf

1
Bevaka tråden