Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt/köpt iMac (december 2006)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en iMac 24" idag

2,16 GHz
250 GB
2 GB RAM
NVIDIA GeForce 7300 GT 128 MB

Woohoo!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 21:52

Hehe, kan tyvärr inte komma med en egen utannonsering, men coolt, en ny tråd

Intresserad

Hej!
En 24 " iMac är den ultimata datorn tror jag. Jag sitter f.n. med en PowerMac G5 2x2ghz och den är OK. Men min sambo har köpt en iMac 20" och då kan jag ju inte bli annat än avundsjuk! Snygg, fantastisk skärm och så gott som ljudlös! Mina behov är dock större än hennes eftersom jag jobbar mycket med bild och filmhantering. Har tänkt köra Photoshop och Aperture, Final Cut, Motion och DVD Studio Pro. Skulle vara intressant att få en uppfattning om hur dessa program funkar på en iMac 24" relativt till min G5:a.
Vad tänker du köra för program?
MVH Håkan

Ursprungligen av HåkanO:

Hej!
En 24 " iMac är den ultimata datorn tror jag. Jag sitter f.n. med en PowerMac G5 2x2ghz och den är OK. Men min sambo har köpt en iMac 20" och då kan jag ju inte bli annat än avundsjuk! Snygg, fantastisk skärm och så gott som ljudlös! Mina behov är dock större än hennes eftersom jag jobbar mycket med bild och filmhantering. Har tänkt köra Photoshop och Aperture, Final Cut, Motion och DVD Studio Pro. Skulle vara intressant att få en uppfattning om hur dessa program funkar på en iMac 24" relativt till min G5:a.
Vad tänker du köra för program?
MVH Håkan

Jag är en vanlig hemanvändare som kör:

Safari/Firefox, Mail etc
BOINC (Seti@home, Mapi@Home etc)
Lite spel: Typ The Sims 2 etc
Microsoft Office och liknande
iLife, iWork, Photoshop Elements
Och mycket annat...

Eventuellt kommer jag att testa/köra: Aperture

Jag kör inte så tunga program, men jag multitaskar MYCKET, har mycket i gång samtidigt (därför är det så perfekt med den stora skärmen)

Mvh/T

Behövs det verkligen en ny tråd för varje månad med vilka som köpt datorer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 11:17

Tydligen

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 13:43

Håller med Rickard A. Det är lättare om det skapas en ny tråd när Apple har släppt en ny version av iMac eller vilken dator som helst. Men att skapa en ny tråd för varje månad är lite onödigt. Det finns ju redan en tråd om de som har beställt en sådan dator..

1
Bevaka tråden