Max minne i Pismo?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 23:22

I manualen står det max 512 Mb, men jag har för mig att jag har hört att man kan ha 1024, är det bara som jag har för mig??? Jag hade tänkt behålla min 128 och sätta in 512 till när det blir dags för Jaguar. Annars får det väl bli en 256 modul istället.

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 00:03

Det skall vara 2X512MB enligt dev. noten

Citat:

quote:An SO-DIMM using currently-available parts can contain either 32, 64, 128, 256, or 512 MB of memory. The computer can support up to 1 GB total RAM using the highest-density devices available, but SO-DIMMs made with such devices may draw too much current in sleep mode to allow battery sleep swapping.

Each RAM SO-DIMM must not exceed the following maximum current limits on the +3 V supply:
Active 1.2 A (8 devices at 150 mA each)
Active 8 mA per bank

IMPORTANT

The restriction on sleep current is required not only to maximize the battery life but to meet the limitations of the backup battery during sleep swapping of the main battery. Developers of RAM expansion modules that exceed the limit on sleep current must include a warning to the user that battery sleep swapping may not work with those modules installed.

The maximum current specified for active operation generally rules out the use of 4-bit-wide SDRAM devices in a RAM expansion module. Such a module would have 16 such devices, and the 1.2 A maximum current would allow only about 75 mA per device. To stay within the current limits, RAM expansion modules should use only 8-bit or 16-bit SDRAM devices.

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 11:18

Inga problem att sätta in en 512:a om det är rätt modell. Det har vi gjort på många Pismos.
Kostar just nu 1.928:- inkl moms.

Hmm, jag går å grunnar på samma sak, har 640mb nu och skulle vilja byta undre 128:an till en 512:a till.
Ser på macoteket att det är en 2" modul som de rekomenderar till pismo. Passar inte vanliga so-dimm lågprofil?
Det borde ju vara större chans att hitta ett billigt sånt (?).

1
Bevaka tråden