Köpa ny iMac idag?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-01 13:04

Jag skulle väntat med att lägga en beställning till idag då apple skulle ha fina rabatter 1dec. Helt värdelöst om ni frågar mig att vi som studerar och har studentrabatt inte får en krona utöver våra 10%. Det kunde väl haft något litet i vart fall bara för att visa sin goda vilja?

Ska man köpa nu likt förbannat, eller ska man vänta till efter jul? Det fattas bara att jag handlar idag och så sjunker priset markant genom någon ny drive eller modell.

Jag hade tänkt rensa mina surt förvärvade besparingar och köpa:
* 2,16 gz intel 2 duro
* 20-tums skräm
* 1 GB minne
* 250 GB hårddisk1
* 8x DL SuperDrive
* ATI Radeon X1600-grafik

Med studenkortet: 13 045 SEK

Köpa eller vänta? Jag behöver en dator men har redan väntat i ett par månader så jag kan lika gärna vänta en till om det skulle vara så.

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-01 13:45

Köp om du behöver annars vänta. Du har MWSF i januari. Då kommer förmodligen mycket nytt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-01 14:13

bossep: Vad är MWSF?

• Medlem
  • 2006-12-01 18:01

MWSF = En stor mässa i San Francisco med allt mac-relaterat! Apples chef, Steve Jobs, håller i en presentation (keynote adress) där nya produkter lanseras. Dessa högtidsstunder är ett måste att följa som sann mac-fantast!

(just på grund av att nya produkter lanseras vid dessa tillfällen så är det inte alltid så lyckat att ha gjort ett stort inköp en månad innan...)

"Macworld will be held at San Francisco's Moscone Convention Center January 8-12, 2007, and the keynote address will be held on Tuesday, January 9, 2007 at 9:00 a.m. at Moscone West."

http://www.macworldexpo.com/live/20/media//news/CC539333

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-01 18:44

Hehe okej, tack för tipset! Får ha lite is i magen då...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-02 13:03

Det kommer ingen ny iMac på MWSF i alla fall. Den är bara 4 mån gammal då och Intel har ingen ny mobil processor på gång. Nästa iMac kommer april-juni.

1
Bevaka tråden