Erfarenheter av flagnande TiBook...?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-11 20:00

Så där ja...!
Då har även min TiBook börjat att flagna. Har läst tidigare trådar att andra oxå har haft detta problem.
Det suger stenhårt att en inte ens 6 månader gammal maskin börjar flagna...

Är det ngn som vet Apples inställning till detta?
Tolkas det som ngn form av garantireparation om man vill ha det åtgärdat...
Tänkte om ngn vet, innan jag börjar bråka med den underbara supporten...

//mmi

Flagnat?!?
Har hört att repor uppstår och att man kan använda speciel färg för att få TiBooken som ny igen men flagnar...låter som ett klart fall för Apple och deras garanti.

/G

  • Oregistrerad
  • 2002-11-11 20:28

Att en Powerbook flagnar verkar inte vara ett vanligt problem men det har hänt andra människor i detta forum också.
Någon sa att det kunde hända om man hade en klocka av metall på sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-11 20:42

Njae, det är varken repor eller metallklocka.
Har varit löjligt försiktig med maskinen.
Bär den nästan aldrig med mig, utan det står mest hemma och klockan åker alltid av när datorn åker fram...
Dessutom så är det på kortsidorna den har flagnat, på ramen runt omkring...

Det blir nog till att börja stöka med den "serviceinriktade" supporten...

Tycker du gör rätt i det.
Det hela låter skitskumt.

/G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-11 23:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mmi:
Dessutom så är det på kortsidorna den har flagnat, på ramen runt omkring...

Jag har för några dagar sedan börjat se samma sak på min TiBook. Jag släpar dock omkring min (försiktigt) en del. På vänstersida ovanpå ramen. Ungefär i samma höjd som trackpaden. Min flickväns PB är lite knottrig i färg där också. Berätta gärna vad de säger på supporten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 09:27

Nu i och med att ryktet har sagt mig att man reparerar TiBook i Sverige, så struntade jag att ringa till Apples support och ringde direkt till Lan Master (Sthlm) och beskrev att min maskin börjat flagna och de frågade direkt hur gammal datorn är.
Då den bara är 5 månader gammal så sa de att ta med datorn och fakturakopia så byter de ut ramen som har börjat flagna.

Lät inte som om det var första gången de hörde talas om detta problem.

Kul att det var så smidigt, när man hade stålsatt sig inför en evighetsdiskussiopn med Apples supportavdelning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 14:33

Låter suveränt, tack för infon!

1
Bevaka tråden