Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gå från FileVault kräver 4TB hårddisk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-01 00:51

Hej!

Lekte med tanken att stänga av Filevault på min MacBook, dock så körde jag in i ett ganska intressant problem innan jag kom speciellt långt.
Jag låter bilden tala.

Någon med något tips om hur man löser detta?
Känns som det handlar om en bug, min hårddisk är på 60 GByte och inte 4TB (är någon villig att donera 4TB disk till mig tar jag gärna emot, dock! )

Så du råkar inte ha 4092GB i papperskorgen som du glömt att slänga?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-02 12:54
Ursprungligen av 99nvbjed:

Så du råkar inte ha 4092GB i papperskorgen som du glömt att slänga?

Nej, det har jag kontrollerat
Jag har kollat runt efter saker som loopar, typ symboliska länkar som går fram och tillbaka i min home, men inte hittat någonting.
Jag fick "ner" gbyten till 4088 igår, dock har det gått tillbaka till 4092 idag

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-03 00:31

det enda som hjälper är att rensa disken. radera bort så mycket du bara kan.
Du kan ju onekligen omöjligt radera 4TB. Men kämpa på
Och prova att återställa i mellan åt

Kör inte med FileVault så jag vet inte om detta stämmer, men borde det inte funka att skapa en mapp utanför den egna hemmappen och flytta alla stora filer dit och sedan prova att stänga av FileVault?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-04 20:49
Ursprungligen av Hagelin:

Kör inte med FileVault så jag vet inte om detta stämmer, men borde det inte funka att skapa en mapp utanför den egna hemmappen och flytta alla stora filer dit och sedan prova att stänga av FileVault?

Jo, det kanske funkar.
Då jag har har saker att göra nu och inte vågar börja skruva i datorn (av rädsla att den ska pajja så att jag inte hinner fixa den), trodde det rörde sig om någon känd bugg eller liknande

1
Bevaka tråden