Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nicator suger!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis blivit erbjuden hempc-avtal av Nicator på vår arbetsplats. Jag blev glad som en lärka när jag såg att iBook fanns med på listan. Dock märkte jag snabbt att det var de gamla modellerna som var upptagna och frågade om detta stämde. Alltså att de erbjuder oss gammal hårdvara till ett dyrare pris än den nya hårdvaran. Jo, sa de.

Efter ytterligare diskussion med dem idag kommer det fram att det är så. De erbjuder gamla modellerna. Gissa om jag blev missnöjd med den tjänsten som de erbjuder oss. Självklart köper/hyr jag inte någon iBook av dem då. Förvisso kommer nog inte Nicator att gå under bara för att jag inte köper/hyr dator av dem men skit vilken dålig service.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-11 17:08

Var skall de få tag på gamla modeller? Risken är ju uppenbar att de har specarna på de gamla i erbjudandet men de kommer skicka ut de nya...

För vem vågar köpa på sig burkar i förhand utan att veta hur många som skall ha vad???

talade du med deras support så tror jag de är ute och seglar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Var skall de få tag på gamla modeller? Risken är ju uppenbar att de har specarna på de gamla i erbjudandet men de kommer skicka ut de nya...

För vem vågar köpa på sig burkar i förhand utan att veta hur många som skall ha vad???

talade du med deras support så tror jag de är ute och seglar...

Precis vad jag tänker. Jag ringde och frågade supporten som i sin tur sprang iväg och snackade med den som var ansvarig. Denne sa att det är det som stod i papprena, dvs gamla maskinerna, som gäller. Jag frågade om de redan köpt in datorer men det hade de inte gjort. Då frågade jag var de skulle köpa de gamla datorerna ifrån, Apple? Jo, sa han kanske får tag i nåt parti leftovers.

Efter mkt snack fick jag dem att kolla lite mer i det hela och återkomma med bättre svar. Frågan är om man vågar att inte beställa just pga att det kan hända att de leverar nya versionerna. Nåja, jag kanske får veta mer när de ringer...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-11 20:57

Jag tycker att det är ganska tomt på de gamla modellerna. Macoteket har en del, men annars är det de nya som gäller...

Jag tror Nicator inte har koll på vad Apple hittade på i förra veckan...

När skall beställningen vara inne? När skall paketen levereras?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
När skall beställningen vara inne? När skall paketen levereras?

Vi verkar ha till slutet av november att välja och leveranserna ska ske i slutet av januari och hela februari. Har mkt svårt att förstå var de ska få tag i gamla burkar då.

Jag tror också det är en fråga om att de inte har koll. Jag ligger nog lågt ett tag och kollar ifall det klarnar lite mer. Ska iväg med jobbet och är inte tillbaka förrän på måndag. Kanske de vet mer då.

1
Bevaka tråden