Herr Besluts ågren hälsar mig välkommen igen..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-30 00:12

Jo nu är det dags igen.
Min flickvän har börjat plugga och behöver en bärbar dator för sina studier.
Själv har jag precis köpt mig en ny MBP som jag är svin nöjd med. Jag har även kvar min snart 3år gamla Powerbook 17" 1,33, 1,5Gb som jag hade tänkt att sälja, har en köpare på den som bjuder 12500:-, så här sparkar herr besluts ågren in..

Nu när tjejen behöver en bärbar så undrar jag om hon ska ta hand om min gamla powerbook eller om jag ska sälja den för 12500:- och köpa en ny fräsch MacBook till henne, (Den enklare modellen med en GB ram) hon har CSN så man får lite skön rabbat!?

Vilken dator ska hon ha?

Fred

Att bära runt på en 17" stor dator i skolan är inget jag skulle göra, kör på macbooken...

• Oregistrerad
  • 2006-11-30 07:59

Rent affärsmässigt ser det väl ut så här: Ännu så länge får man ut skapligt med kosing för G4 maskiner. Detta beror sannolikt på att bl.a. Adobe ännu inte släppt UB versioner av Photoshop m.fl. applikationer. När de gjort det någon gång i vår kommer priset på din PB G4 att minst halveras. Kanske ännu större prisfall kan inträffa. Därför:
Bättre affär/värdebeständighet att sälja den nu och re-investera i MBP/MB.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-30 11:36

Håller med att 17 tum är inget att släpa om kring på.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 11:50

Ja köp en MacBook.. Blir ju snabbare, nyare, fräschare och mindre.

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-30 12:19

Sälj och köp!

Yes!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-30 14:51

Tackar!
ibland så kan man inte bestämma sig, tjejen ser så cool ut med en 17" men en MacBook passar nog henne bättre på alla sätt och vis.

1
Bevaka tråden