Problem med brännaren (läsningen/hastighet)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-29 20:07

Tjena hej!

Jag trodde att Apple hade samma levernatörer till allt men det hade dom tydligen inte!
dvs, alla datorer var likadana som kom ut ur produktionsledet.

Jag vet att detta kan bero på att det är brist hos en av leverantörerna men den känns nästan som om jag fått ett söndags X till dvd-brännare. Köpte 3 MacPro's till jobbet för inte allt för länge sen, men den tredje drog ut på tiden lite för att den han annat grafikkort och mer ram och hårdisk m.m.

Hur som helst så märkte jag en klar skillnad i "snabbhet" att rippa (ja, lagligt..) en och samma skiva med maskinerna på jobbet och maskinen jag har hemma (den 3:e datorn)
Det visade sig att jag, i den här dator har en "SONY DVD RW DW-D150A" och de på jobbet har Pioneers. Det enda possitiva med Sony'n är att den inte låter nånting! Men det i sig gör det lite "oroväckande", den verkar inte spinna på i den takt den faktiskt ska kunna läsa, den tar det helt enkelt jävligt lungt (12 min för att rippa 6gb på Pioneer'na, 24 minuter på Sony'n)

Om det skulle visa sig att min Sony är "skräp" jämnfört med vad pioneer brännarna...
då blir jag lite fundersam över hur dom på Apple tänker. "Vi hoppas att han/hon inte märker nått"

"Jag har betalat exakt samma peng för alla 3 datorer, men jag får sämre komponenter i 1 av dom."

Nu ska jag inte börja smutskasta Apple för det vore politiskt självmord här inne (heh..)
Och för att vara ärlig så tycker jag maskinerna och programvarorna är det bästa köp jag gjort på väldigt länge MEN, tillbaka till sakfrågan.

Finns det nån här inne som köpt in ett litet parti med MacPro's och upptäckt samma sak? Kan det vara så att Sony'n faktiskt inte håller samma klass som pioneeren gör?
Och finns det något sätt att åtgärda det?

Den här posten blev lite för lång för sitt eget bästa...Det ända jag ville veta var om man kunde göra något åt snabbheten av sin brännare...

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-29 22:40

Inte svar på frågan, men sonyn är egentligen en Nec spelare. Apple varierar hårddiskarna också, samsung, wd osv. Det finns ett firmware hack som gör den en aning snabbare på cd skrivning och regionsfri. Det finns en tråd i mac pro avdelningen nånstans.

1
Bevaka tråden