Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Umeå: "Mellandagsmacpub" onsdag 27 december!

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-12-18 15:59

Yes! Mys och pepp.:cool:

Hoppas ni haft en trevlig julhelg och god fortsättning. För oss som ska på macpuben är det ju nya trevligheter redan nu på onsdag! Har vi några nytillkomna macare som vill dyka upp så är ni ytterstvälkomna till O'Leary's på onsdag 27 december kl 18.30.

Säg den jul som blir som man tänkt sig. Ändrade planer gör att jag inte kan dyka upp.
Får hoppas på en träff i samband med keynote istället!

Dan före Macpubbardan!

Som seden bjuder ber vi Eder med Nya, Fräscha Prylar ta dem med eder till Pubben för vidare inspektion.

Tyvärr ändrade planer här också, behöver åka till Skellefteå i morgon eftermiddag. Hoppas ni andra får en riktig höjdarkväll med många kul prylar!

Tråkigt på er som inte kan komma, vi andra får kompensera för er

Här är den aktuella listan

  1. Adrian B

  2. staed

  3. Kemppe

  4. lufra

  5. Björn Leander

  6. Johan S

  7. Narogh

  8. Fredrik Sigbjörn (troligen)

  9. GuitarFreak

  10. gunek (kanske)

  11. Mattias Hedman (kanske)

  12. samul

  13. Anders K (troligen)

ha kul, jag kommer tyvärr inte loss.

Jag kommer nog lite senare än 18.30, ska en sväng och träna nu, men ni är stora vuxna människor, jag litar på att ni kan hitta er ett bord och slå er ner utan mig

Jag har inte bokat något bord eller så, jag tror inte det är några problem att hitta det så pass tidigt ikväll, det var ju igår folk gick ut i den här stan. Vi ser ut att bli drygt 10 pers ikväll, det kanske ryms vid ett långbord eller i ett bås?

Nåväl, vi syns ikväll!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-27 16:52

Kommer heller inte loss. Sitter fast i Vindeln

Jag kommer. Det ska inte bli några problem.

Tack för en trevlig kväll. Kul att så många dök upp.

Ja, det blev - som vanligt - en trevlig kväll! Här är en bild:

  • Medlem
  • 2006-12-28 09:08

Tack för myset grabbar. Det var gott.

Ja, riktigt trevligt, som vanligt

staed: du är nog "stuck between seconds" på bilden hans

Jag ser lite suddig ut.

Tack för en gemytlig kväll. Hoppas jag inte skrämde bort alltför många

Jag ser även fram emot eventuell keynote-träff.

Angående keynoteträff så kom vi fram till detta under kvällen (för er som inte var där eller var där men har dåligt närminne):

1) Vi måste ha en bra lokal och då är det Humlab som gäller. De som har kontakter ska undersöka ifall det är möjligt att använda Humlab.

2) Vi kom överens om att målet är att avskärma sig under kvällen och hoppas på att videoströmmen dyker upp inte allt för sent under kvällen (keynoten går troligen av stapeln 19.00 svensk tid och tidigare har strömmen lagts ut några timmar senare). Detta är förstås en chansning, det finns en reell risk att strömmen lägs ut senare än så och därmed riskerar det att bli för sent för oss - men det är en risk vi är medvetna om. Vi får ha en plan B om hur vi gör, hur länge vi väntar, om vi ger upp och kastar oss på apple.com eller om vi går hem utan att kolla upp nyheterna.

3) För att hitta på annat i väntan på att videoströmmen blir tillgänglig tänkte vi att vi skulle träffas och äta tillsammans innan, kanske på Rött eller genom hämtmat (om vi kan hitta lokal att äta i).

4) Efter maten, i väntan på keynoten, får vi hålla oss ifrån datorerna (och kanske rent av mobilerna) och till det kan vi försöka hitta på något lagomt macnördigt att fördriva tiden med, t.ex. att se Pirates of Silicon Valley eller vad vet jag. En miniturnering i Ingemar Skiing Game? En "visa dina bästa mactips"-session?

Det är grundplanen i grova drag. Kommentarer?

  • Medlem
  • 2006-12-29 21:45

Grundplanen låter smart, tycker jag. Om jag inte bryter benen eller nåt så är jag med. Nördfilm är mys.

Någon kanske kan dra ner några gamla keynotes och bränna dessa på dvd? Så att vi kan gotta oss lite utifall att Pirates of Silicon Valley känns kort.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 00:08

Mjo allt finns ju på YouTube...En snubbe som heter peestandingup där har nästan alla eller alla senaste Keynotes. Så det är väl bara att köra till..

Men man vill ju gärna ha dem i en aning bättre kvalitet än vad som bjuds på YouTube.

Jag har de flesta keynotes från -97 och framåt i icke-youtube-format som jag skulle kunna ta med.

Ursprungligen av Björn Leander:

Jag har de flesta keynotes från -97 och framåt i icke-youtube-format som jag skulle kunna ta med.

Låter bra. Kan ju vara roligt att värma upp med det.

Någon som har Pirates of Silicon Valley eller måste den också fixas?

  • Medlem
  • 2006-12-31 10:04

Jag har Pirates Of Silicon Valley.avi, så kan vi titta om vi vill.

Det låter bra. Jag har den annars på VHS, men jag tror att det är ett för omodernt format för att kunna spelas i HUMlab.

Jag har den faktiskt också. Med undertexter. Fast bara engelska undertexter tror jag.

Ingen som har den på DVD annars?

Lol, låter grymt nördigt!
Klart jag kommer.

Låter som om vi har det på det torra när det gäller videomaterial. Men vi måste fortfarande ha en lokal, annars faller det. Jag ska tjata lite på de som skulle kolla upp detta. Får vi bara lokalen så startar jag en ny tråd om detta för då blir det verkligen av.

Ok, det verkar vara klart med lokal, Samul har dragit i lite trådar, så...

Umeå: Keynoteträff tisdag 9 januari 2006

Bevaka tråden