Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacPortal!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick tips om den här godbiten: http://www.macportalen.se/

Michael från RedaGruppen har startat en liten portal som samlar ihop en massa information, länkar och annonser. 99mac fanns med på ett litet hörn också.

Shit vilken ful sida

Riktigt snyggt.... när året var 1995. Såhär elva år senare undrar man hur fasen de har tänkt?!

/M

Mm, sidan var inte speciellt vacker, men jag är imponerad av mängden arbete som ändå verkar ligga bakom, det finns trots allt en hel del nyttiga länkar där.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-28 19:55

Saftigt med reklam på den sidan.. :rolleyes:

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Mm, sidan var inte speciellt vacker, men jag är imponerad av mängden arbete som ändå verkar ligga bakom, det finns trots allt en hel del nyttiga länkar där.

Håller med. Vi får fundera om detta är något som hör hemma i 99mac 7.0. Vi har ju satsat på "back to basics" tidigare men jag & Belak har lärt oss massor om groupware och communitytjänster senaste månaden så det kanske blir lite sådana nyheter på sikt!

(jag och Belak är uthyrda heltid till ett företag i två månader som konsulter - bygger en feting vBulletin tjänst!)

<love>
<peace>

<frame>
1999 is THE shit!
</frame>

</peace>
</love>

Mycket information? Ja!
Bra information? Ja!
Välpresenterad information? Verkligen inte!

Tror aldrig jag har sett en sida med så mycket reklam - de slår ju till och med Aftonbladet på fingrarna! Riktigt osmakligt.

Kul att det kommer en till macportal, dock!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-28 21:37

Ge det lite tid - alla macanvändare är inte grafiska genier, själv är jag en jävel på att koda, kass på at rita.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-28 23:35

Bra komprimerade nyheter!

Macportalen.se känns grym när man vill ha bra komprimerade nyheter snabbt - och ofta.

Känns som den ger "lite mer" men framför allt mer objektiv info än många andra sajter. Är så trött på MacWorld och liknande som ofta känns "köpta"

Tror sidan kommer bli en av de främsta att marknadsföra sig på om man är i branschen.
Jag kommer iaf rek vidare!

Ps. Jag gillar designen...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-29 01:08
Ursprungligen av ladymac:

Macportalen.se känns grym när man vill ha bra komprimerade nyheter snabbt - och ofta.

Känns som den ger "lite mer" men framför allt mer objektiv info än många andra sajter. Är så trött på MacWorld och liknande som ofta känns "köpta"

Tror sidan kommer bli en av de främsta att marknadsföra sig på om man är i branschen.
Jag kommer iaf rek vidare!

Ps. Jag gillar designen...

Du råkar möjligtvis inte vara en av dem som håller i sidan?:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 07:51
Ursprungligen av barzini:

Du råkar möjligtvis inte vara en av dem som håller i sidan?:cool:

Nej, inte riktigt min bransch

"Är så trött på MacWorld och liknande som ofta känns "köpta""
Och med den mängden reklam som macportalen har så är dom inte köpta?

"Ps. Jag gillar designen..."
ågud.......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 08:03
Ursprungligen av mindicap:

"Är så trött på MacWorld och liknande som ofta känns "köpta" Och med den mängden reklam som macportalen har så är dom inte köpta?

Jag tänkte snarare på själva nyheterna...
På Macportalen känns reklamen som en del av sidan. Tycker jag...

Smaken är ju olika, men jag har iaf inte sett ngn Mac-sajt med så många bra generella länkar.
Är van att behöva leta i googleträsket - ofta med långa söktider.

Senast redigerat 2006-11-29 08:19

MacPortalen - bra initiativ , fulaste designen jag sett ... nä www.pure-mac.com är faktist ännu väre ... men båda sidorna har en bra ide ...

men nu är det faktist så att Mac handlar om BRA, BÄST & BÄTTRE Design så för F*N ni som driver MacPortalen .. ändra er layout direkt ...

specielt eftersom ni är en Svensk portal ... vi svenskar har faktist en kännedom utomlands att göra utomstående design ... tycker faktist det är synd att inte Jonathan Ive är från svealand ....

men nu för lite designändringar ...

Ta bort ALLT ni "stulit" från Apples interphace ..(GUI) .. jag vet inte hur nära olagligt det ni gjort är .. men det är bra nära gränsen ... desutom så ser det väldigt dåligt ut ... Jag förstår ideen med GUI .. men alla GUI ideer är inte bra GUI ideer ...

hoppas att ni tar till er detta genast och sätter igång .. lycka till !

Rätta gärna stavfelen och särskrivningarna också...

Handbreak
Widget's

USB porten
Coolstuff bannern
Mac och iPod användare

Bra initiativ - gratulerar! Kul med flera satsningar på Mac-användare, så bry er inte om den vanliga kadern av supergnälliga surkart till Mac-användare som inte kan låta bli att klaga på allting. Kör på!

Usch vad ful. Tidigare så sitter man och funderar över hur MacPro kan lyckas med att lägga in två felritade logotyper när de sjösätter sin nya sida och så dyker det här magplasket upp.

Nä, ta ner skräpet.

Ser ut som att siten designats efter en stadsbild ur någon sf-film i B-klass. Men kanske kan de bidra till att nyhetsflödet hottas upp? Någon (ladymac) skrev att siten kändes vederhäftig. Hmmm. Jag såg då inget i den vägen. Reda är väl återförsäljare, så de lär väl inte bita så hårt i handen som. Liksom med TVn går det ju att stänga av. Det finns väl någon funktion någonstans som kan blocka adressen? Positivt att det återigen finns folk som tror på Mac-användare/Mac-intresserade som kundgrupp. Snart är väl procenten uppe i busöl?

  • Medlem
  • 2006-11-29 13:35

Kom igen. Nästan inga sidor klarar av att vara så klina som 99mac och apple.com. Det är liksom ett dött lopp. Macportalen kändes kanske inte så inbjudande, men bland plottret fanns massa trevligt pjunk. Ju fler sidor desto mer. Jag är glad.

http://hejbilist.nu/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 13:36

inte snyggt, men matigt innehåll om än än så länge ganska splittrat.

/Tangen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-29 14:13

Hittade i alla fall en mycket bra länk till ännu en spelåterförsäljare med de lägsta svenska priserna jag sett. Doom 3 för 299:- inkl. frakt är kanon. Betalar man med kort slipper man postförskottsavgiften också. Är det någon som beställt från dem?

Jag har nu skapat en egen tråd för frågan: http://www.99mac.se/allt-om-spel/108545-speldirekt-se-nagon-som-handlat-daer.html#post773973

Senast redigerat 2006-11-29 20:10
1
Bevaka tråden