Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OnlineBackup för företag?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-28 15:28

Tjo alla.
Letar efter en svensk leverantör av onlinebackup. Ska sätta upp en säker backuplösning till ett företag som inte vill hålla på och tjafsa med band och annat sånt.
Så jag tänkte att det kanske finns något företag som tillhandahåller sk Onlinebackup.
Har sett några men dom har mest smålösningar upp till 50GB och jag behöver 500GB -> 1TB.

Jag vet att det inte uppfyller ditt krav på svensk leverantör, men passar ändå på att ge dig alternativet Amazon Simple Storage Service (eller S3). Det är en lösning som flera leverantörer använder sig av själva under huven, men som du även kan köpa direkt.

Teknikmejeriet har vad du efterlyser: http://www.teknikmejeriet.se/index.php?id=294

Jag har en kund som kör omline backup med ett otroligt smart restore program.
Vi snackar typ timemachine...
Allt skötts via webben.

Eftersom du har så pass mycket data kommer det kräva bra internetlina för att detta ska vara realistiskt. 10 Mbit skulle jag rekommendera.

Allt kommer dubbellagras - det kommer stå en maskin lokalt som det synkas över till sedan kommer det under nattetid pumpas över till lagringsservrarna som står i ett berggrum.

PMa mig om du vill en mejladress.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-29 08:38

Tack för förslagen, Teknikmejeriet verkade ju vara en intressant lösning.
Skickar PM till Mattias.

1
Bevaka tråden