Office billigare hos Macoteket än Apple Mecenat?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 14:10

(osäker om jag postar i rätt underforum, men någon moderator får väl flytta om ni misstycker)

Min kära fader planerar att inhandla sin första mac på en sisådär 10 år, närmare bestämt en Mac Mini
Hursomhelst, han vill ju såklart ha Office och när jag kollade efter billigaste priset på det så upptäcker jag till min förvåning att "Microsoft Office 2004 Svensk Hemma- & studentversion" kostar 1244:- på Macoteket och 1350:- på Apple Mecenat. Hur fanken kan det komma sig?

Jag trodde att man som Mecenatkund alltid hade det lägsta priset på mjukvara, det är ju bra många program på Apple Mecenat som kostar 50% av vad de kostar i normala fall, men när det gäller Office så är det helt plötsligt dyrare att handla via Mecenat?
Har jag missat någon uppenbar förklaring eller har Macoteket helt plötsligt för en gångs skull ett bra pris?

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-28 14:14

Det är inte någon rabatt alls på annan mjukvara än Apples egna via Mecenat... Priset du ser är fullt pris för Office, oavsett rabatt.

• Oregistrerad
  • 2006-11-28 14:41

Okejs. Ändå lite konstigt att Apple är dyrare än Macoteket. Men men, det är ju alltid trevligt att kunna stödja den lokala macaffären.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-28 23:40

Frakt...

Ursprungligen av oskarrr:

Okejs. Ändå lite konstigt att Apple är dyrare än Macoteket. Men men, det är ju alltid trevligt att kunna stödja den lokala macaffären.

Iofs inte så konstigt att det skiljer en hundring. I Apple-shopen ingår frakt, men om du handlar på Macotekets webbshop så tillkommer frakt. Det går antagligen på ett ut

Har man samma pris i Macotekets butik (och kan ta sig dit utan kostnad) stämmer din slutsats annars inte

1
Bevaka tråden