Köra Windowsprogram i OS X utan Windows är här!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen har jag hittat det jag letat efter! CrossOver heter programmet, som gör det möjligt att köra Windowsapplikationer direkt i OS X utan att behöva skräpa ner hårddisken med Windows. Tror inte det bara är jag som har letat efter ett sådant fungerande alternativ, så jag tänkte dela med mig (sorry om det redan står mycket om det här på 99mac).
Jag installerade det igår på min MacBook Core Duo 2,0 GHz, 1 GB RAM och det enda jag hittills hunnit testa är att installera mitt favvisspel från Windowsvärlden: Counter Strike - Condition Zero. I början fick jag det inte att fungera och "STEAM" strulade. Men efter ett par sega försök att få rätt på det så gick det. Att starta Condition Zero tar lite längre tid än vanligt, men när man väl kommit in i spelet så flyter det på ungefär lika bra som det gjorde i Windows XP. Jag körde Open-GL, 1280x800, 32-bit, Audio High, rökeeffekter på osv. Alltså högsta kvalitet med andra ord! Det flöt på riktigt bra, vet dock inte exakt vilken fps, men det kändes som minst 50 fps i a fall (jag är petig som f*n med sånt, speciellt i fps-spel), så det var minst sagt godkänt. I och med att spelet inte är så tungt grafiskt så klarar tydligen det (annars så kassa) integrerade intelgrafikkortet av det riktigt bra. Jag fick inte igång något onlinespelande eftersom STEAM behövde uppdateras och det tog evigheter att ladda ner. Så jag körde lokalt spelande med "botar". Jag upptäckte en bugg som gör att spelet fryser i en halv sekund var 15 sekund eller nåt, det var det enda som inte funkade som det brukar.
Counter Strike är egentligen det enda spel jag saknar sen jag bytte till Mac och nu kommer jag kunna lira det på min Mac utan att behöva köra Windows, perfekt!
Jag tror inte jag kommer testa så många andra Windowsspel/program eftersom jag inte känner att jag saknar något direkt. Möjligtvis att jag kommer testa om 3dsmax fungerar och försöka få igång Internet Explorer för att testa webbsidor men that´s it. Så om ni andra vill testa lite andra program/spel så hade det varit kul att läsa om här kanske. Good luck!

1
Bevaka tråden