Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb och en påtänkt blogg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 14:31

Jag är sugen på att starta en blogg, och gillar i stort hur iWeb fungerar, och utseendet på vad jag kan göra i det.

Det jag funderar på är om jag kan ordna så att besökarna kan lämna kommentarer till blogginläggen även om jag publicerar någon annanstans än på .mac? 1000 kr för ett år är för mycket pengar när jag bara behöver webbhotellfunktionen!

En annan grej jag undrar är om det går att lägga in en bildsida som ett blogginlägg, och inte som en av huvudsidorna?

Tack på förhand!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 17:10

En möjlighet är; http://www.haloscan.com/

Jag använder mig utav iWeb-extender och där finns möjligheten att, via haloscan, lägga till en kommentarsdel i sin blogg (+ en del andra sköna funktioner).
http://geekbeard.com/projects/iwebextender/

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 23:12

Man tackar, det låter riktigt fint... ska prova iweb-extender, och hitta mig ett bra och billigt webhotell!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 23:58

Varför producerar iWeb-extender bara en index-fil till mig? Det blir inte alls någon fullständig sida! Hjälpsidan som programmet länkar till finns inte, vet ni vad jag gör för fel?

Ursprungligen av MartinHelgesson:

Varför producerar iWeb-extender bara en index-fil till mig? Det blir inte alls någon fullständig sida! Hjälpsidan som programmet länkar till finns inte, vet ni vad jag gör för fel?

Har du publicerat din iWeb-sida till en mapp på din hårddisk och sedan valt hemsidemappen i "iWeb Extender"? Du försöker väl inte applicera iWeb-extender på "domain" filen som ligger i ditt användar bibliotek?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 13:13

Ursäkta att jag skrämmer upp en gammal tråd så här men jag finner inte iweb extender någonstans?

1
Bevaka tråden