Kompensation?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 16:14

Jag har en MBP vars skärm behöver bytas. Efter kontakt med AppleCare och ett serviceställe har jag nu väntat på att den ska dyka upp i en månad. Nu har jag äntligen fått beskedet att delen är beställd och skickad till servicestället. Jag tycker dock att väntetiden har varit alltför lång med tanke på att datorn är så pass ny . Vad är rimligt att kräva i kompensation om nu delen ifråga verkligen dyker upp nästa vecka?

Från HP fick jag en ny, uppgraderad modell när deras reparation misslyckades en gång och jag var tvungen att vänta i 3 veckor. Jag hade då ett HP Carepack med garanterad reparationstid. Något sånt erbjuder ju inte Apple via sitt AppelCare som jag har.

Jag hade gjort ett försök att få extra minne istoppad eller iPod.

• Oregistrerad
  • 2006-11-22 16:49
Ursprungligen av Hagelin:

Jag hade gjort ett försök att få extra minne istoppad eller iPod.

Jag tycker att det känns lite besvärande med den inkonsekvens som Apples kundtjänst tycks visa i dessa fall. Det bör tycker jag finnas en policy för vad som ska gälla vid olika scenarior då serviceåtagandet fallerar. Från vad jag har hört tycks kompensationsnivån ha varierat från fall till fall vilket är betänktligt med tanke på att kunderna har betalat lika mycket för respektive datormodell/applecare.

Ja, vad jag har förstått så är policyn hos Apple att ingen får kompensation som inte själv ber om det. Så det är steg 1.

Jag har haft strul med byte av defekta Intel iMacar..inne på min tredje nu o Apple föreslog fasktiskt nu själva jag skulle få nån slags kompensation för detta. Vad för kompensation skulle vi diskutera när nya Macen var anländ o godkänd. Så policyn kanske ändrat sej?=)

Ursprungligen av gbgperra:

Jag har haft strul med byte av defekta Intel iMacar..inne på min tredje nu o Apple föreslog fasktiskt nu själva jag skulle få nån slags kompensation för detta. Vad för kompensation skulle vi diskutera när nya Macen var anländ o godkänd. Så policyn kanske ändrat sej?=)

Lika troligt är att jag haft fel hela tiden.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-25 18:38
Ursprungligen av gbgperra:

Vad för problem har du haft med dina Intel iMacar?

• Oregistrerad
  • 2006-11-27 12:13

Jag vill bara rapportera att jag nu har fått en iPod 30GB som kompensation för dröjesmålet. När jag blev kopplad till Customer Relations så fick jag helt enkelt frågan: "Vad hade du tänkt dig?". Först erbjöd han mig en rabattcheck som var kopplad till ett visst inköpsbelopp men när jag inte var så sugen på det gick det tydligen bra med en Appleprodukt för runt 2K exkl. moms. Det hela gick förvånandsvärt smidigt och i mitt ärende har jag bara bra saker att säga om Apples kundtjänst. Men, jag hade definitivt föredragit att få reparationen utförd i tid.

Rekommenderar också MacFixaren i Stockholm som var väldigt tillmötesgående.

1
Bevaka tråden