MBP cd - VS - MB c2d

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 14:46

Sitter i valet o kvalet om jag ska sälja min MBP för att köpa en svart macbook istället men jag vet inte riktigt, tänkte ja kunde få lite tips.

Hur är det med hastigheten. Idag har ja en Macbook pro 1,83 fast med bara 1gb ram.

Alternativen är att antingen köper jag 2gb till min nuvarande. Eller så köper jag en ny Macbook med 2ghz c2d och 2gb ram. Vad tror ni om skillnaderna? Jag har ju ändå ett bättre grafikkort nu.

Det som talar för Macbooken är att jag tänkte ha 160gb i den mot 80gb i min macbook pro.

Tycker inte ökningen i CPU väger upp försämringen i grafik, jag hade satsat på mer minne (+ en extern hårddisk). Men självklart beror det lite på vad du gör och har tänkt göra med datorn.

edit, förtydligande:
Motiveringen är alltså att CPU:n sällan är en flaskhals, i alla fall inte med en såpass snabb CPU som 1,83 GHz Core Duo. Grafikkortet i Macbooken (GMA 950) anser jag kommer att vara en betydligt värre flaskhals.

Senast redigerat 2006-11-20 18:29
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-21 18:45

Jag skulle köpa HD och RAM, sedan är det bara att avvakta på nästa uppgradering. Då kanske man iaf. känner av någon skillnad!

1
Bevaka tråden