DVI till VGA?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-18 21:38

Var ute och härjade idag för att köpa en DVI-VGA kabel för att länka MBn till min 32tums LCD. Gick iaf till en affär(panasonic center) och dom påstod att det var väldigt konstigt att ha det på det viset då det blir en "usel" bild med just DVI till VGA. Stämmer det?

//

• Medlem
  • Motala
  • 2006-11-18 21:50
Ursprungligen av excelion:

Var ute och härjade idag för att köpa en DVI-VGA kabel för att länka MBn till min 32tums LCD. Gick iaf till en affär(panasonic center) och dom påstod att det var väldigt konstigt att ha det på det viset då det blir en "usel" bild med just DVI till VGA. Stämmer det?

//

Nej det behöver det nödvändigtvis inte bli. Men om du har DVI på LCD-Tv:n, varför inte köra digitalt hela vägen? D.v.s. Mini-DVI -> DVI..

Eller så kanske du har en HDMI-kontakt på tv:n.. Då köper du en MiniDVI-> DVI-kontakt och sen inhandlar du också en DVI-> HDMI-kabel så är det löst

Du får gärna återkomma och säga om du lyckas få en pixelmappad bild..
Tala gärna om hur du upplever följande sida när du kollar på bilden från Macen på tv:n:
http://www.pixelmappat.nu/

• Oregistrerad
  • 2006-11-18 22:12

Tack widde.

Prob. som jag har förstått är att min LCD Tv(inhandlad 1,5 år sen på Elgiganten) endast har en VGA ingång. Eller har jag fel..Försöka få uppbilden jag tog me luren(så jä*la nice me blåtand )

Senast redigerat 2006-11-18 23:14
  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-19 00:19
Ursprungligen av excelion:

Tack widde.

Prob. som jag har förstått är att min LCD Tv(inhandlad 1,5 år sen på Elgiganten) endast har en VGA ingång. Eller har jag fel..Försöka få uppbilden jag tog me luren(så jä*la nice me blåtand )

Det där ser ut som en VGA-utgång, dock brukar de ha en blå bakgrund, så det kan lika gärna vara en seriell ingång, som brukar ha svart bakgrund

Du har inte fler kontakter på baksidan?

Nåväl, om det där är den enda kontakten du har så ska du ha en Mini-DVI -> VGA adapter som du sedan kopplar in till tv:n.
VGA-bild är enligt mig svårare att få pixelmappat än via DVI, men jag vet inte alls hur det är på macar tyvärr.. Jag har bara mekat lite med det på PC-maskiner..
Skillnad på VGA och DVI är det, men det är inga superskillnader så som natt och dag exempelvis..

• Oregistrerad
  • 2006-11-19 02:45

widde d man

Danke, skall inhandlas iveckan. Uppföljning kmr
//XL

1
Bevaka tråden