• Oregistrerad
  • 2006-11-15 15:26

Hejsan alla glada...
Jag har ett återkommande problem med min Lacie 300 (Mac Mini-utformade) hårddisk.
Eftersom jag ägnar mig åt saker som kräver windows har jag Bootcampat min mini. Det fungerar suveränt.
Vad som dock strular är att Lacie-hårddisken inte fungerar till windows då den är formaterad till något spec format ( inte så insatt i det hela)... Det här problemet löste jag då jag installerade programmet MacDrive. Då blev hela disken läsbar från både windows och mac och jag kunde föra över filer mellan de båda operativsystemen. Men efter ca. 3 veckor la MacDrive av på något sätt och det gick inte längre att läsa av hårddisken varken i OSX eller XP. Jag testade då i programet MacDrive att formatera om hårddisken i HFS+ och då blev den läsbar än en gång.

Nu till det stora problemet... För efter en vecka uppkom samma problem med oläsbarhet och jag utförda samma åtgärd som ovan, dvs. formatera om hårddisken osv. Men nu fungerar inte det heller!!! Jag sitter nu med en formaterad 300GB hårddisk som inte går att läsa av...
HUr gör jag lättast för att få hårddisken läsbar igen i båda operativsystemen?

P.S Jag har även testat programet MacDisk....

Jag är otroligt tacksam för hjälp!

MVH Emil