Segt nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-14 20:46

Har problem med min intel mac mini. Får inte upp överföringshastigheter över 70kb/s fast jag sitter på 100mb lina. Har testat min pc på samma nätverksuttag och med hastigheter på runt 10mb/s som resultat. Finns det någon begränsning i mac minin här? Använder inga brandväggar eller sådant.

Tacksam för hjälp.

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 20:52

Har du rätt inställningar i dina Nätverksinställningar?

Yes!!

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-14 21:51

dhcp med automatiskt tilldelning har alltid fungerat annars. är dock ny på mac, fungerar nåt annat bättre?

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 21:57

Har du provat att köra Ethernetkabeln direkt i uttaget?

Yes!!

• Medlem
  • 2006-11-14 22:02

Prova att ladda ner TPtest: www.tptest.se
Det finns till mac och kollar hastigheten på linan. Gämför kanske mellan din pc och mac och kolla skillnaden.
Vad använder du för klient när du för över filer? Vet tex att Messanger är hopplöst segt!

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-14 22:04

ethernet kabeln sitter direkt i uttagt redan

Försökte med TPtest nyss men får inte igång testet? vad jag förstod fanns bara TPtest 3 för mac men när ja laddat ner filen, hur öppnar jag den, får bara felmeddelanden..

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-15 17:08

Löste problemet. Vet dock inte exakt hur men installerade om OSX och valde bort diverse saker ja inte använder, fick då igång uppkopplingen ordentligt och samtidigt 10gb mer ledigt utrymme på disken.

Fick även igång TPtest, är inte Suffit Expander förinstallerat i OSX? Inte i mitt fall verkar det som.. :S

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden