Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man boota utan HD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OM man plockar ur en hårdisk ur t.ex en PB Pismo eller Wallstreet, kan man ändå boota den med en bootningsbar CD eller DVD ??? Ja förutsatt att nätdel eller batteri fortfarande fungerar..

Ja men det måste väl gå. Det gör väl varenda installationsCD. Men det utesluter ju fesstås inte att den ändå prompt vill försäkra sig om att det finns en HD att på sikt installlera på. Men den HD'n borde ju kunna få vara en extern sådan om den vill.
Det finns ju en Ubuntu-distribution som man kan köra från CD-släden. Ladda ner den å testa.
http://ubuntu-se.org/Wiki/Ladda_ner

Det funkar ju när man har en helt ny, oformaterad HD i burken - det är ju samma sak för OSX (går inte att använda).

Tack David och Johan - är egentligen för sent nu. Bakgrunden var att jag på Tradera spanade in en Pismo som var utan hårdisk och säljaren visste inte ifall den fungerade, det var då det slog mig att det kanske skulle kunna ha gått att kolla på detta viset. Nu gick buden för högt så jag avstod ifrån att lägga något bud, tror den gick för 495 kronor - hade kunnat stå ut med att förlora hundra kronor mindre ifall att den hade varit stendöd vid leverans men det får finnas gränser för hur jag chansar.

1
Bevaka tråden