Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrstyra Pc från mac bör väl fungera?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-13 13:55

Det är så att jag kommer beställa en stationär pc, och en MacBook Pro och då vill jag kunna komma åt denna pc genom min MacBook Pro och kunna flytta filer från dem till varandra och fjärrstyra pc:n t.e.x.

Men nu till min fråga:

Om man kör alltså Bootcamp på macen fungerar då t.e.x programmet Radmin från windows Xp Pro som jag funderar på att lägga in på Bootcamp till min mac eller vilket program bör jag köra då?

Därför jag funderar på just Radmin är för det verkar bland dem bästa programmen att kunna fjärrstyra datorn från en annan pc. (Om detta nu fungerar till Windows Vista som återstår att se)

Någon som vet att detta fungerar?

Då du installerar Windows på en Mac med hjälp av Boot Camp är datorn en PC. Allt fungerar precis på samma sätt som det skulle göra på vilken PC som helst. Alla program fungerar precis som vanligt.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-11-13 14:01

Du behöver inte köra via Windows. Remote Desktop Connection fungerar utmärkt att använda:

http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient

Annars finns även fria VNC-lösningar som fungerar utan problem Mac <--> Windows.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-13 14:15

Okej tack för dem bra svaren
Måste testa det efter min MacBook Pro beställning är lagd och jag fått macen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-13 15:35

Hur ar det med att ansluta fran en PC till en mac? Pa kontoret har jag en PC men har precis switchat till mac. Skulle va nice o kunna arbeta pa macen fran PCn pa kontoret. Gar det?

Fildelning fungerar mellan Mac OS X och Windows. Du kan starta Windows-delning i Systeminställningar i Mac OS X och ansluter mot smb://ip-nummer/resurs från Finder i menyn Gå > Anslut till server.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 06:56

Sorry jag va inte helt tydlig, det var inte bara fildelning jag var ute efter utan mer "Remote desktop" som funkar sa fint i Windows. Funkar d att ansluta fran en PC till en mac o kora remote desktop?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-14 14:15

Du kan i inställningarna på din mac slå på Apple Remote Desktop och i ett av valen där, slå på VNC vilket gör att du kan styra din mac via valfritt VNC program.
Det kanske ska tilläggas att man bör lägga lite krut på att säkra upp en vnc anslutning, mitt stående tips är att tunnla vnc via ssh för den som är lite händig med unix verktyg

1
Bevaka tråden