Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okey, så fort dem skickade min dator har det gått att se på TNT´s hemsida

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 17:00

Ok, det är tydligen lite olika där. TNT hade inte ansvar för mitt paket förrän i Europa, tror det skickades med ngt annat fram tills dess.

Om mitt paket nu kommit fram till Helsingborg igår, kan jag då förvänta mig leverans imorgon eller tar de tills på tisdag för att dela ut det i Göteborg? Någon som har erfarenhet/koll på det? Svårt att planera sina dagar när man inte vet om man behöver vara hemma eller ej.

Brukar TNT ringa innan de kommer ? Finns det möjlighet att be dem ringa ca 30 min innan de är framme? Studerar ca 5min hemifrån så kan enkelt ta mig hem om jag bara vet när de kommer.

Ursprungligen av sl0k:

Ok, det är tydligen lite olika där. TNT hade inte ansvar för mitt paket förrän i Europa, tror det skickades med ngt annat fram tills dess.

Om mitt paket nu kommit fram till Helsingborg igår, kan jag då förvänta mig leverans imorgon eller tar de tills på tisdag för att dela ut det i Göteborg? Någon som har erfarenhet/koll på det? Svårt att planera sina dagar när man inte vet om man behöver vara hemma eller ej.

Brukar TNT ringa innan de kommer ? Finns det möjlighet att be dem ringa ca 30 min innan de är framme? Studerar ca 5min hemifrån så kan enkelt ta mig hem om jag bara vet när de kommer.

Min ligger också i Helsingborg och ska till Göteborg. Jag ringde TNT i fredags där de sa att den skulle levereras på måndag! Jag hoppas att de kommer på förmiddagen för då har jag inga
föreläsningar, men jag vet inte hur de ska hinna med det.

Vad jag förstått är det upp till föraren om han vill ringa innan eller inte. Jag kommer nog hålla koll på trackern hela fm. Min F5-knapp kommer nog paja, men vad gör väl det när man ska få en ny?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 21:13
Ursprungligen av csandberg.se:

Min ligger också i Helsingborg och ska till Göteborg. Jag ringde TNT i fredags där de sa att den skulle levereras på måndag! Jag hoppas att de kommer på förmiddagen för då har jag inga
föreläsningar, men jag vet inte hur de ska hinna med det.

Vad jag förstått är det upp till föraren om han vill ringa innan eller inte. Jag kommer nog hålla koll på trackern hela fm. Min F5-knapp kommer nog paja, men vad gör väl det när man ska få en ny?

Ok, blir spännande imorgon nu och se om den kommer då Ska ringa TNT imorrn och kontrollera så de har fått min portkod och så med.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-19 18:08

Man sitter som ett litet barn på julafton när man väntar på en produkt från Apple. Uppdaterar sidan med leveransstatus från TNT mest hela tiden. Står fortfarande:
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay

  • Medlem
  • Lomma
  • 2006-11-19 18:37
Ursprungligen av weldion:

Man sitter som ett litet barn på julafton när man väntar på en produkt från Apple. Uppdaterar sidan med leveransstatus från TNT mest hela tiden. Står fortfarande:
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay

Står exakt samma för mig också...

Weldion: Står exakt samma för mig Hoppas bara att dem på flygplatsen gick och hade helg så den inte fastnar där 2-3 dagar :I

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-19 20:21

Nu uppdaterades trackern på TNT för mig:
20 nov 2006 00:39 Orebro Import Received

Men nu är det det ju 19 nov kl 20:21. Hmmm???

  • Oregistrerad
  • 2006-11-19 21:06
Ursprungligen av Kemppe:

Nu uppdaterades trackern på TNT för mig:
20 nov 2006 00:39 Orebro Import Received

Men nu är det det ju 19 nov kl 20:21. Hmmm???

Trackern har säkert en annan tidszon bara. Du får den imorgon..

Det ser ljust ut:

19 nov 2006 20:14 Gothenburg Import Received

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 22:02

Ja, fick den precis jag med
19 Nov 2006 19:11 Gothenburg Import Received

Fick det här imorse:
20 nov 2006 09:19 Gothenburg Out For Delivery

Sitter nu här och spanar ut efter en gul bil i regnrusket. Såg en DHL-bil parkera utanför och blev överlycklig, men det var falskt alarm...

Ni tycker kanske att jag borde göra nåt vettigt istället... Näää.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-20 12:09

Hehe .. sitter i exakt samma sits jag. Har väntat hela dan på att det ska ringa på dörren, är dock lite orolig, eftersom jag bor i flerlägenhetshus med portkod, att de inte kommer hitta.

Dock har jag nu fått out for delivery två gånger.
20 Nov 2006 11:27 Gothenburg Out For Delivery
20 Nov 2006 08:50 Gothenburg Out For Delivery

Ni som har beställt, hur länge har ni fått vänta?! Jag kommer antagligen att lägga en beställning ikväll.

- - -

(Edit) Jag gick tillbaka och läste lite, vilket jag borde ha gjort före jag skrev. Jag är bara så väldigt upp i varv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-20 13:41

Faaan, jag kommer säkert inte få min före Dreamhack Beräknad leverans 1 Dec - 3 Dec. Dreamhack börjar 30 november

Låt oss säga att jag beställer en Macbook ikväll, det ska absolut inte vara några problem att få den före 16-17:e December va? Då åker jag nämligen norröver för julfirande etc och då måste jag ha den för att kunna skriva ett antal rapporter etc.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 14:23
Ursprungligen av glitchpunk:

Låt oss säga att jag beställer en Macbook ikväll, det ska absolut inte vara några problem att få den före 16-17:e December va? Då åker jag nämligen norröver för julfirande etc och då måste jag ha den för att kunna skriva ett antal rapporter etc.

Du borde få den innan dess, det står ju fortfarande att de skickas inom 3 dagar efter beställning. Jag beställde den 8:e och får den imorgon eller på onsdag, så max 2 veckor får jag vänta (jag bor i Umeå, vilket innebär att posten tar över efter tnt i Örebro).

Ursprungligen av Kemppe:

Du borde få den innan dess, det står ju fortfarande att de skickas inom 3 dagar efter beställning. Jag beställde den 8:e och får den imorgon eller på onsdag, så max 2 veckor får jag vänta (jag bor i Umeå, vilket innebär att posten tar över efter tnt i Örebro).

Ah, det låter utmärkt. Jag bor i Göteborg och har fått saker levererade med TNT tidigare, så jag borde tjäna en dag eller två på det också med andra ord. TNT har jag dessvärre inte mycket positivt att säga om, men det är väl aningen offtopic.

Nejjjjjj min kommer på fredag.... orkar inte vännnttaaaa mer.............

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-20 14:32

Yes! Så var den äntligen här nu Väntan är över.

Hinner dock inte packa upp den nu utan får bli senare ikväll.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 15:42
Ursprungligen av sl0k:

Yes! Så var den äntligen här nu Väntan är över.

Hinner dock inte packa upp den nu utan får bli senare ikväll.

Wow, impad att du klarar av att vänta med att packa upp den Jag har fått bekräftat av posten nu att jag får min imorgon mellan kl 12 och kl 15. toppen!

EDIT: Detta var för övrigt mitt 100:e inlägg här på 99mac

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-20 15:53

Såg att de va flera som hade "flygplats försening" finns det någon kunnig speditör på forumet som har koll på Pudongs flygplats... min skulle levereras den 22e, kan bli lite stressigt för TNT att klara det kanske?:tveksam:

Datum Tid Ställe Status
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
17 nov 2006 15:24 Suzhou Shipped From Originating Depot
16 nov 2006 10:36 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Ursprungligen av Slappo:

Såg att de va flera som hade "flygplats försening" finns det någon kunnig speditör på forumet som har koll på Pudongs flygplats... min skulle levereras den 22e, kan bli lite stressigt för TNT att klara det kanske?:tveksam:

Datum Tid Ställe Status
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
17 nov 2006 15:24 Suzhou Shipped From Originating Depot
16 nov 2006 10:36 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Jag har precis samma status, men det är bara att lita blint till de - här på forumet - så omtyckta och pålitliga TNT. Det är lustigt, jag har väntat på denhär datorn ganska länge, men jag var inte så manisk som jag är nu, efter att ha läst rapporterna på forumet. Nu är jag fanimej inne flera gånger om dagen för att kolla senaste status (vilken ju varit status quo i två dagar nu...).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-20 17:17

Mm, paketet kom inte idag fast det enligt kundtjänsten varit på transportbilen sen halvtio i morse. Varit hemma i onödan hela dagen, då kundtjänsten hela tiden försäkrat att den ska komma närsomhelst. Trist...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-20 17:56
Ursprungligen av Slappo:

Såg att de va flera som hade "flygplats försening" finns det någon kunnig speditör på forumet som har koll på Pudongs flygplats... min skulle levereras den 22e, kan bli lite stressigt för TNT att klara det kanske?:tveksam:

Datum Tid Ställe Status
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
17 nov 2006 15:24 Suzhou Shipped From Originating Depot
16 nov 2006 10:36 Suzhou Consignment Received At Transit Point

hmmpf.. min är oxå fast i pudong med exakt samma datum som ni andra.. suck och stön, hur länge ska jag behöva vänta?

Datum Tid Ställe Status
20 nov 2006 16:10 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 nov 2006 16:07 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
18 nov 2006 18:20 Suzhou Shipped From Originating Depot
17 nov 2006 10:02 Suzhou Consignment Received At Transit Point
17 nov 2006 09:57 Suzhou Consignment Picked Up

Wiho, min har kommit Holland nu iaf!!

Ursprungligen av fraspe:

Datum Tid Ställe Status
20 nov 2006 16:10 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 nov 2006 16:07 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
18 nov 2006 18:20 Suzhou Shipped From Originating Depot
17 nov 2006 10:02 Suzhou Consignment Received At Transit Point
17 nov 2006 09:57 Suzhou Consignment Picked Up

Wiho, min har kommit Holland nu iaf!!

Samma här, ringde TNT tidigare idag och de hävdade att jag skulle få den imorgon, det kan väl inte stämma eller?

Ursprungligen av fraspe:

Datum Tid Ställe Status
20 nov 2006 16:10 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 nov 2006 16:07 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
18 nov 2006 18:20 Suzhou Shipped From Originating Depot
17 nov 2006 10:02 Suzhou Consignment Received At Transit Point
17 nov 2006 09:57 Suzhou Consignment Picked Up

Wiho, min har kommit Holland nu iaf!!

16 Nov 2006 10:49 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Så ser det ut för mig. Din kom alltså en dag efter till "transit Point" men ändå är din före. JAG förstår fan inte varför. Lackar lite nu

Snygg, men mystiskt ljud...

Beställde min MacBook för 1½ halv vecka sedan, å i fredags plingade det äntligen på dörren.....Glad i hågen slet jag upp mitt paket och satte igång den, men vad var det för ljud? Det låter lixom som att dvd-läsaren typ tuggar varje gång jag sätter på den samt väcker den ur vilan... Ska det verkligen göra det? Jag är första gången användare av MAC så jag har inget att jämföra med, men inte ens min gamla pc låter så mycket.... Vad göra? Ngn annan som känner igen problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-20 18:51
Ursprungligen av Mrs. Mac:

Beställde min MacBook för 1½ halv vecka sedan, å i fredags plingade det äntligen på dörren.....Glad i hågen slet jag upp mitt paket och satte igång den, men vad var det för ljud? Det låter lixom som att dvd-läsaren typ tuggar varje gång jag sätter på den samt väcker den ur vilan... Ska det verkligen göra det? Jag är första gången användare av MAC så jag har inget att jämföra med, men inte ens min gamla pc låter så mycket.... Vad göra? Ngn annan som känner igen problemet?

Om jag inte missminner mig så agerade min iBook likadant. Fullt normalt alltså.

Bevaka tråden