Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-17 13:49
Ursprungligen av sallebasjan:

Dokumentera med bilder!:p

Jag packade upp den direkt, beräknad leverans var igår så jag har längtat lite
Kan lägga upp en bild på den strax

Ursprungligen av Bokis:

Jag packade upp den direkt, beräknad leverans var igår så jag har längtat lite
Kan lägga upp en bild på den strax

Är den allt jag drömt om?:$

  • Oregistrerad
  • 2006-11-19 14:47
Ursprungligen av sallebasjan:

Är den allt jag drömt om?:$

Helt underbar, men en sak har jag hittat än så länge att klaga på knappen till musplattan känns väldigt plastig. Lite för mycket motstånd i den också.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-17 14:17
Ursprungligen av Bokis:

Nu packar jag upp min!

Wow vad fort det gick, men såg nu att du bor nere på kontinenten (skåne), själv bor jag lite närmare polcirkeln än dig så jag får vänta tills nästa vecka innan jag får min

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-17 14:25

Bilder.. NU!!!

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-17 14:25

Svårt att säga men den är allt jag har drömt om iaf. Kameran var naturligtvis urladdad, bilden är tagen med min z800

Blir den varm eller går det bra att ha den i knät? Kan inte vänta på min kommer! vill ha den nu !!

Vet någon vad som gäller när jag får upp detta på tnt.se

Datum Tid Ställe Status
15 nov 2006 16:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
14 nov 2006 18:55 Suzhou Shipped From Originating Depot
13 nov 2006 21:27 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Sitter datorn fast i Kina eller är sidan dåligt uppdaterad?

Ursprungligen av studdedsham:

Vet någon vad som gäller när jag får upp detta på tnt.se

Datum Tid Ställe Status
15 nov 2006 16:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
14 nov 2006 18:55 Suzhou Shipped From Originating Depot
13 nov 2006 21:27 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Sitter datorn fast i Kina eller är sidan dåligt uppdaterad?

Datum Tid Ställe Status
19 nov 2006 11:35 Amsterdam Consignment Received At Transit Point
15 nov 2006 16:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
14 nov 2006 17:34 Suzhou Shipped From Originating Depot
14 nov 2006 10:26 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Samma här fast den har börjat röra på sig nu. Min första Mac, väldigt förväntasfull.:D

Hej, Min dator skickades den 14:e och planet lyfte den 17:e. (enligt Apecode). Hur bär jag mig nu åt för att kika på TNT:s tracking? är det samma nr som apecode? om jag söker på samma nr så står det "destination finns ej"..?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 16:05
Ursprungligen av hosonlarsson:

Hej, Min dator skickades den 14:e och planet lyfte den 17:e. (enligt Apecode). Hur bär jag mig nu åt för att kika på TNT:s tracking? är det samma nr som apecode? om jag söker på samma nr så står det "destination finns ej"..?

Den kommer inte finnas hos TNT förrän den landat och blivit inscannad i Europa.

Ursprungligen av sl0k:

Den kommer inte finnas hos TNT förrän den landat och blivit inscannad i Europa.

Hmm menar du synas på TNT´s hemsida eller? För det gör de för mig

Ursprungligen av ChuckNorris:

Datum Tid Ställe Status
19 nov 2006 11:35 Amsterdam Consignment Received At Transit Point
15 nov 2006 16:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
14 nov 2006 17:34 Suzhou Shipped From Originating Depot
14 nov 2006 10:26 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Samma här fast den har börjat röra på sig nu. Min första Mac, väldigt förväntasfull.:D

Så ser det ut för mig nu, dem tre första stegen, hoppas inte den fastnar där en längre tid, vill verkligen ha hem den nu..

Ursprungligen av hosonlarsson:

Hej, Min dator skickades den 14:e och planet lyfte den 17:e. (enligt Apecode). Hur bär jag mig nu åt för att kika på TNT:s tracking? är det samma nr som apecode? om jag söker på samma nr så står det "destination finns ej"..?

Du tar trackingnumber som står på apple sidan går in på tnt´s hemsida och tar track via tnt express

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-17 22:57
Ursprungligen av Tobias Ö:

Blir den varm eller går det bra att ha den i knät? Kan inte vänta på min kommer! vill ha den nu !!

Den blir ju varm men man kan helt klart ha den i knät, ingen överdriven värme alltså!

Ursprungligen av sl0k:

När beställde ni om ni redan fått dem ?
Beställde 8 november, samma dag de släppte C2D, vid 16-17 tiden nån gång och min förväntas inte komma förrän på tisdag. Hur kan ni ha fått dem så tidigt ?

Jag beställde min direkt när applestore kom upp

jag beställde den 12 och den skickades den 16de och jag beräknas få den den 22a.

Min nya MacBook är också på väg, så detta är mitt första inlägg på ett Mac-forum.

Den var beräknad att komma fram idag, men så blev det förstås inte. Ringde TNT och de sa att den skulle komma på måndag. Låååång helg alltså... Men men, man får se det positiva i det hela. Jag ligger långt efter i pluggandet och vi har dugga på tisdag så det var kanske bra att jag inte fick den idag, för då hade det inte blivit mycket gjort.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-17 22:40

Sitter och skriver på min nu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-17 22:46

När beställde ni om ni redan fått dem ?
Beställde 8 november, samma dag de släppte C2D, vid 16-17 tiden nån gång och min förväntas inte komma förrän på tisdag. Hur kan ni ha fått dem så tidigt ?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-18 00:26

Slog till på den vita 2,0 med 2gb.
Blev en till tjejen också.
Macoholic on applewine

Tjipp!
Jag beställde mellanboken den 10:e och nu är datorn i <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Suzhou">Suzhou</a> - vad den nu gör där... - men det verkar ju vara fint och lummigt där, så...
Beräknad leverans är hurusom 22:e och eftersom preliminära datum var 24-28:e när jag beställde, så tycker jag - om allt går som det ska - nog att det är okej, asså.
Öh, sa jag att det är min första mac?

...och så är det mitt första inlägg också, så länkandet sköts visst på annat sätt

Suzhou: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzhou

  • Oregistrerad
  • 2006-11-18 12:08

Jag förbeställde min förra helgen från macsupport efter som dom redan beställt ett antal. Fick ett mail igår att den kommit och hämtade den 5 minuter innan dom stängde.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-18 20:45

Kör coreduotemp eller istat widget och meddela vilken värme den håller vid idle mode.

Ursprungligen av Pantern:

Kör coreduotemp eller istat widget och meddela vilken värme den håller vid idle mode.

Min istat widget säger att den inte hittar några sensorer för varken temperatur eller fläktar. Ska det vara så tro?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-18 21:19
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Min istat widget säger att den inte hittar några sensorer för varken temperatur eller fläktar. Ska det vara så tro?

iStat verkar fungera så där. Funkar ibland på vissa bara. Kör coreduotemp.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29854

Ursprungligen av Pantern:

iStat verkar fungera så där. Funkar ibland på vissa bara. Kör coreduotemp.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29854

idle mode: 51-52 grader Celsius

  • Oregistrerad
  • 2006-11-19 08:56
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

idle mode: 51-52 grader Celsius

Oj, såpass på en Core duo 2a alltså. Då är det ingen skillnad i värmeutveckling om programmet stämmer vill säga. Tack!

In Transit to Customer - Shipment Delayed. NEEEJ

Hej, mitt första inlägg här! Det är för ett nytt personalköp och var ute och kollade på bärbara PC när det slog mig var fula och klumpiga alla kändes bredvid Macbook'sen som fanns bredvid. Så efter ca 12 år med PC så är det nu dags för min första Mac!
Beställde den 17 och beräknad leverans är den 23! Klarar dom det är det snabbt jobbat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 16:11

Ja på deras hemsida. Vad jag förstått så tas paketet över av TNT först i Europa. Fick inte upp info förrän den var inscannad i Amsterdam.

Citat:

16 nov 06 86 14 booking slot obtained NLAMS07 16 nov 06
16 nov 06 30 10 departed direct NLAMS07 20 nov 06
16 nov 06 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 20 nov 06

Först samtidigt som denna info i apecode kom mitt packet in i TNTs system.

Bevaka tråden