iMac eller MB på restaurangkontor...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 16:49

Ska inom en oviss framtid öppna restaurang, och har spanat in bokföringsprogram till Macen, hittade några fullständigt värdelösa (vill inte gå in på namn), några bra (inga namn där heller) och ett som jag tror jag kan leva med, trots att det var rätt fult...

Till saken -
SKa införskaffa en ny dator till restaurangen, men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en MB eller en iMac, det viktigaste för mig är HUR BRA LÅSFÄSTET är ... det ser betydligt bättre ut på iMacen än på MB'n ... Någon som har erfarenhet av detta??

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 17:16

O.o o.O En restaurang? Var? En Mac-restaurang? Var?!?

Kan dock inrte svara på din fråga....

• Oregistrerad
  • 2006-11-12 22:00

Heheheheh Mac-restaurang blir det ju inte direkt så... den kommer att stå på kontoret och innehålla affärshemligheter
Var? Gotland... Visby helst

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 23:49
Ursprungligen av Scumpi:

Heheheheh Mac-restaurang blir det ju inte direkt så... den kommer att stå på kontoret och innehålla affärshemligheter
Var? Gotland... Visby helst

Gotland!? Näääää

Jag som hoppades på Sthlm eller Uppsala iaf... Buhuhuhuu

Men berätta lite om affärsidén?

Jag skulle iaf vilja se en iMac-internet café + restaurang och allr inrett i Apple-design! Då skulle jag till och med åka till Gotland! Kanske. ;:)

Ska den innehålla affärshemligheter ska du välja en bärbar som du låser in i kassaskåpet. Och varför inte en bärbar med stor extra skärm och tangentbord. Du kommer då att få bra arbetsställning och dessutom är det ingen höjdare att sitta och bokföra på ett MB eller MBP tangentbord.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-12 22:09

Om du skall ha den på kontoret, kan en MB vara bra, då kan du ta den med dig om du skulle behöva det. Om du derimot skall ha en bokningsdator i restaurangen, så rekomenderar jag en iMac. Vi har en iMac stående i restaurangen, och första gången vi hade den framme fick vi mycke beröm för at vi hade en så snygg dator. Vi har alla bokningar i et eget Filemaker program, och totalt 6 Macar (inkl. servern), och har hittills inte haft behov av någon kostbar support, alt bara funkar.
Macen är den perfekta datorn för en restaurang. FileMaker sköter bokningarna väl, och du kan t.ex köra StepOne, info fins här: http://www.montania.se/bokforing/
Lycka till.

• Oregistrerad
  • 2006-11-12 22:35

Tack för alla tipsen, och nu är jag nästan övertygad om att en iMac blir bäst

Ursprungligen av Scumpi:

Tack för alla tipsen, och nu är jag nästan övertygad om att en iMac blir bäst

Se till att du får en bra låsanordning men lita bara på denna för "grab and run" för riktiga inbrott finns det nog inga säkra fastlåsningssätt. Så företagshemligheter ska du akta dig för att ha i den.
Och sedan är det ju det där med kontinuerlig back-up...
och att denna förvaras på annat ställe....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 08:34

iMac, så att du bara behöver byta tangentbordet när datorn är hopplöst nerkladdad.

Skaffa en liten bärbar HD som du säkerhetskopierar till och tar med dig hem - varje dag, för du ska väl arbeta varje dag - det gjorde i alla fall jag när jag hade krog.

/Tangen

Då får din flickvän se till att göra Holländskt käk!!

1
Bevaka tråden