Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm till PB 667 DVI ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska skaffa en Powerbook 667 på jobbet. Och vill helst kunna köra på extern skärm.

Nu har ju den DVI-kontakt och det följer med en VGA-adapter.Nu är jag helt lost på VGA, SVGA, DVI och alla andra konstiga saker.

Har någon kört en vanlig "PC-skärm" via DVI-kontakten. Vad menas med VGA, kan jag bara köra 800x600 eller...???

Och att köpa en Apple Cinema är inte tal om just nu. Fick tjata på chefen för att få köpa en Powerbook överhuvudtaget. Annars hade det blivit en Toshiba.

[ 21 September 2002, 11:54: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

VGA är ju sån vanlig skärmutgång. Upplösningarna sitter inte i kontakten utan i kortet och skärmen..

Du ska nog kunna köra en vanlig pc/mac skärm bara fint.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-21 12:29

Är det en bildskärmsadapter av typ "HD-DB15M<->DB15F" som behövs för att koppla en äldre mac-skärm till en ny PowerBook?

Se här...
Macotektets hemsida...

Nej tror inte att det är en sådan.

Det är nog en:
http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=55801&group=normal&stamp=1032610579&extended_info=240978

Det borde ju vara som Johan S säger, att det inte ska vara några problem. Trodde inte det heller, men blev lite osäker.

Vissa beskriver tydligen VGA och SVGA som att det har med upplösning att göra.

Ahh...jag tror jag fattade fel nightjar. Gammal Mac-skärm hade kanske en annan kontakt ja...den bredare typen. Då har du nog rätt tror jag.

Fast det känns som jag svammlar nu.....

Genom tiderna har ju maccar och macskärmar haft en hel del skumma kontakter. Men om du bara skall koppla till en vanlig PC-skärm så är det ju VGA/SVGA(samma kontakt för båda) som gäller.

Så då ska du väl ha en DVI -> VGA adapter om jag förstått det rätt, och den följde ju med din dator

1
Bevaka tråden