Bootcamp och spelande - vad ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-11 19:18

Sitter och lurar på att göra "det stora klivet" med en iMac 24", men vill slänga in 256 kortet NVIDIA GeForce 7300 istället för standard 128 för att kunna köra flashiga spel (eg den viktigaste orsaken till att jag gör mig av med min gamla g4 trotjänare)
En macpro är inte aktuellt eftersom jag vill ha något diskret och platssparande.

Mina frågor är följande:

1. kommer det här kortet ge mig bättre möjligheter körandes bootcamp (Win) för spel?

2. Är Radeons x1600 kort som sitter i de mindre iMacarna bättre lämpade för detta - dvs är en 20" mac bättre lämpad än 24"?

Vidare tips och råd vore fantastiskt!

det beror väl lite på vilka spel du spelar. det är fler och fler spel som rekommenderar ett grafikkort på 256mb. jag valde att köpa till nvidia-kortet när jag köpte min 24". sen gick jag ner till närmsta gamebutik och plockade upp de spel med jävligast systemkrav och det funkade alldeles utmärkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-12 11:41

Jag har sett spel under Windows Xp på en 24" med GeForce 7600 GT. Är en närmast biblisk upplevelse.

Hur menar du? Klart 7600-kortet är bättre än x1600.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-12 12:40

Ok, det verkar alltså som att jag kommer göra ett stort hål i plånboken vid månadsskiftet = )

Nej, jag läste lite recensioner men ville främst ha någon med hands on upplevelse av det, ska ned till min lokala machandlare till veckan, och titta själv på deras utställningsex. Antar det är smartast.

Acke, jag vet inte mycket om grafikkort alls eftersom mitt spelande de senaste åren har varit Neverwinter nights, Command & Conquer, Xbox och Nintendo DS, så jag tackar dig för hjälpen.

Dantheman: Vilket spel? för jag har varit ursugen på att köra BF2 hur länge som helst.

Om du lirar Neverwinter Nights så kan jag nämna att tvåan flyter på rejält bra på en iMac C2D 2.16Ghz. Och NWN2 har rätt höga systemkrav...

1
Bevaka tråden