Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startljudet till Vista tog 18 månader att ta fram

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

haha klockrent Wire

Jag kunde ha skapat det där ljudet. Och det mycket snabbare än 18 månader.

Precis som tidigare är startljudet helt enkelt.. läskigt..

hasta la vista ... vem bryr sig ... seriöst ... Mac åt folket !

...det var inte så att dem gjorde ljuden ganska snabbt, men sedan ägnade 18 månader till att starta om datorer för att få lyssna på alla dessa ljud i 18 månader för att kolla så att dom inte "tröttnar" på ljuden efter 10ggr, 100ggr, 1000ggr - biljoner ggr......

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-21 09:29

Jag tror att de egentligen skapade ljuden på en mac, men det tog 17 månader för de att börja jobba eftersom de var förblindade och förstummade över hur snyggt allt var...

Det som är skrämmande är att ingen fascineras över att det är Robert Fripp som ligger bakom ljuddesignen, i mitt tycke en av världens bästa musiker. Förutom att han gjorde några av de tidigaste ambientskivorna tillsammans med Brian Eno på 70-talet så har han spelat in en rad utmärkta skivor med King Crimson.

Ursprungligen av glitchpunk:

Det som är skrämmande är att ingen fascineras över att det är Robert Fripp som ligger bakom ljuddesignen, i mitt tycke en av världens bästa musiker. Förutom att han gjorde några av de tidigaste ambientskivorna tillsammans med Brian Eno på 70-talet så har han spelat in en rad utmärkta skivor med King Crimson.

Och ändå är han ingenting i jämförelse med genierna här i tråden som kan göra hans jobb på en bråkdel av tiden...

Arton månader, och det är allt de kan komma upp med!? Herregud någon borde verkligen ta ett snack med dem om vad användarna tycker är viktigt. Jag kan ge mig 17 på att M$ kommer att bli tvungna att kasta ur sig en hel bunt "säkerhetsuppdateringar" bara någon vecka efter det att systemet släppts.

Det lustiga med hela bunten av ljud är att Vista-varianten är en subtilare variant av XP-ljuden. Se bara på hur mycket tystare många av ljuden är i sin grundinställning (från Wire's presentation). Varför alla dessa ljud föresten och varför är de så himla "snälla"? Ett varningsljud ska ju uppmärksamma användaren om vad som är på gång...

Phew...korkskallar...*rolleyes*

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2006-11-21 16:40

Dom som kan sånt här brukar påstå att ett omgjort ljud skall vara ungefär 80% samma som det innan.
Med det i tanke så måste man ge MS ljuddesigner rätt.
Och att 45 ljud tar 18 månader att göra är inte direkt häpnadsväckande enligt mig. Kul att dem lägger ner så mycket resurser på ljuddelen av upplevelsen. Ofta hastas den aspekten förbi. tyvärr.

Bevaka tråden