Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikansk PB + svenskt tangentbord?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla

Jag kommer eventuellt köpa en PowerBook i USA. Vet ni om det finns möjlighet att få den med svenskt tangentbord?

Om det inte går - är det möjligt att senare byta ut tangentbordet i Sverige? Och om så är fallet, vet ni vad det kostar?

tror det går att byta här i Sverige, en kompis fick sin PB från USA och det skulle gå att byta bordet i efterhand, men har för mig att det var lite dyrt, runt 2.000 eller 2.500 tror jag det var...

[ 14 Juni 2002, 22:44: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 12moons:
tror det går att byta här i Sverige, en kompis fick sin PB från USA och det skulle gå att byta bordet i efterhand, men har för mig att det var lite dyrt, runt 2.000 eller 2.500 tror jag det var...

Vet du om det var en knölig process att få det fixat?

2000-2500 inklusive eller exklusive moms?

inte knöligt alls, ring bara en ÅF eller direkt till någon serviceverkstad (t ex Swedserv, kommer inte ihåg numret). Tar ungefär 20 sekunder att byta och själva tangentbordet kostade, i alla fall förut, runt 1000 kr inkl.

[ 16 Juni 2002, 19:02: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
inte knöligt alls, ring bara en ÅF eller direkt till någon serviceverkstad (t ex Swedserv, kommer inte ihåg numret). Tar ungefär 20 sekunder att byta och själva tangentbordet kostade, i alla fall förut, runt 1000 kr inkl.

Ah, det låter perfekt! Brukar de ha tangentbord liggande, eller tar det månader och månader att få hem?

1
Bevaka tråden