Bränna exe-fil till Windows - speciellt format?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sökt på tidigare diskussioner men inte hittat svaret - finns det så hänsvisa gärna dit.

Jag undrar om man ska använda speciellt format för att en exe -fil ska kunna användas på en windowsdator?

Lugn, det är en helt laglig fil, servicepack till XP, som jag är ombedd att bränna ner eftersom användaren inte har tillgång till bredband. (Vill gärna hjälpa personen eftersom hon bakar så goda äppelpajer!)

Jag laddade ner filen. Brände den i Toast och använde (min standardinställning) "Mac OS Extended and PC (Hybrid) CD" Allt gick bra - den verifierade och jag trodde att allt var frid och fröjd

Skivan går att öppna på PC men sedan funkar det inte. Det blir felmeddelande om man föröker öppna direkt. Sparar man filen på disken så blir det felmeddelande när man försöker öppna den där.

Kan det vara så att jag ska välja annat format för bränning?
Eller hade jag bara otur?

En fråga från mitt snåla jag
Denna gång valde jag "Write Disk" för att vara på den säkra sidan
Men man kan man välja "Write session" och med det ha möjlighet att bränna på skivan igen. Gillar Windows sådant?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-09 16:26

Write session innebär väl att skivan inte stängs och då krävs det en brännare för att läsa den.

Om det går att läsa skivan på den andra datorn så är det inte formatet det är fel på. Tror istället det antingen är bränningen som inte blivit helt lyckad eller så har det blivit fel när du laddade ner programmet.

Vad är det för felmeddelande du får?

1
Bevaka tråden