Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död Wallstreet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 13:12

Min syrras Wallstreet är död. Batteriet har varit dött en tid. Nu är hela datorn död utom ibland då den kan få igång fläkten som varvar upp och ner. Inget startplong. Ingen skärmbild. Gröna lampan lyser konstant. Men oftast är allt heldött. Misstänker backupbatteriet. Har någon klokare förslag på lösning?

Jag har provat ctrl-fn-shift-start. Plockat ut batteri. Plockat ut HD. Provat andra minneskretsar. Annan laddare.

Känner väl igen problemet, har haft en wallstreet som jag fick en "free fix" eftersom jag hittade problemet i TIL. Jag TROR att den inte laddar alls och att all laddström i batteriet är slut. Kan hjälpa att fippla med laddar kabeln in i datorn. I TIL;en stod det att blecket kan hamna ur "position" vilket leder till laddningsstillestånd, dvs det finns tillräckligt med ström för att diod skall lysa, men inte tillräckligt för att få igång dator... Jag kan låna ut ett extra batteri om du bor i tjockhult och vill testa om det är så enkelt...

MVH mattias

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449&SaveKCWindowURL=http%3A%2F%2Fkbase.info.apple.com%2Fcgi-bin%2FWebObjects%2Fkbase.woa%2Fwa%2FSaveKCToHomePage&searchMode=Expert& kbhost=kbase.info.apple.com&showButton=false&randomValue=100&showSurvey=true&sessionID=anonymous|148167715

Här beskriv hur man gör reset på powermanager på diverse olika powerbooks. Det gjorde susen på min gamla Wallstreet efter att den fick liknande problem som du beskriver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-19 21:19

Köpte ett nytt backupbatteri. 670 spänn plus moms för några batterier som väl kostar några tior på Clas Ohlson. Men skit samma. Det hjälpte. Datorn funkar n utmärkt. Förutom att det vanliga batteriet måste bytas oxå...

1
Bevaka tråden