Lång reparation av iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-19 23:09

Efter att först ha väntat en dryg vecka på att DHL skulle komma hämta den, skickade jag in min ipod till Apple. Nu, efter ytterligare snart tre veckor, har jag inte fått tillbaka den än.

När jag ringde till apple i förförra Torsdagen sa de att iPoden var i Nederländerna och att dom inte visste om de hade tittat på den än. De sa att det normalt tog 2 dagar för den att komma fram och sedan 4 dagar för att teknikerna skulle ha tittat på den. När jag påpekade att det hade gått 8 arbetsdagar sedan den skickades ändrade han sig och sa att brukade ta ungefär två veckor...

Nåja, jag ringde tillbaka i tisdags och då sa killen jag pratade med att dom hade konstaterat att dom skulle byta ut den, men att dom inte hade några iPodar på lager. De var beställda och ingen visste när dom skulle komma. Kasst tyckte jag, men killen bara beklagade att det tagit så lång tid och bad mig ringa tillbaka om ett par dagar om jag ville veta när jag skulle få tillbakag min iPod.

Nu tänker jag ringa upp Apple igen på Måndag och fråga hur det ligger till med min iPod. Att köpa en produkt och sedan tvingas vara utan den i 20-25 dagar tycker jag inte är ok.

Skickad 1/10 tillbaka ?

/arvid

Kräv en större modell (om du inte redan hade 20 GB) som kompensation!

/M

• Medlem
  • Värnamo
  • 2002-11-02 01:28

Jag skickade min ipod i tisdag och fick tillbaka en sprillans ny idag fredag.
Har en 5 gb iPod.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-02 04:23

fick tillbaka den i onsdags, alltså fyra veckor efter att jag skickade in den. Tyvärr han jag inte ringa in och klaga innan den kom(mer än dom tidigare gångerna jag ringt). Tänkte ringa i onsdags, men den hann före. Både bra och dåligt igentligen... Bra för att jag nu äntligen har fått tillbaka min älskling, och dåligt för att jag inte hann kräva en större(har 10GB versionen)... Man kan ju knappast begära den utbytt nu såhär efteråt. Och man vill ju inte bli av med den igen liksom.

Något som jag blev lite fundersam över är dock att i de medföljande brevet så står det att det som gäller är antingen en 30 dagars garanti, eller den gamla 90(?) dagars garantin. Ska det inte vara ett år på iPods?

/arvid

• Medlem
  • Värnamo
  • 2002-11-02 14:37

I sverige har vi ett år enligt konsumentlagen.
Min iPod var 10 mån när jag skickade in den.

1
Bevaka tråden