Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dasset - mannens sista bastion!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ha Clas Ohlsons och Biltemas kataloger på dasset, men min sambo är av en helt annan uppfatting. Har föreslagit henne att vi skruvar upp ett mindre tidningställ där inne på toan men hon suckar hela tiden åt detta. Varför kan inte vi män få sitta inne på muggen och dingla med benen, allt medans vi med katalogerna fashineras av tändstift, grenrör, skiftnycklar och borrmaskiner. Må så vara att det är en aningen primitivt, men en ynka liten fristad kan vi väl få behålla.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 19:17

Nej det blir inte så. Allt detta pga av att dom flesta kvinnor har ett satans KONTROLLBEHOV.

Yes!!

Det där är något jag aldrig riktigt förstått. Vad ska man göra på toa om man inte får sitta och läsa? Stirra in i badrumsdörren? Hos oss är det iaf en rejäl hög med serietidningar därinne, men jag har aldrig riktigt reflekterat över att det skulle vara en killgrej.

Båtnytt, Olle, BÅTNYTT!!!
Den ultimata vilskitningstidningen.

TVÅ årgångar.

Sätt din kvinna på plats! På muggen e're mannen som bestämmer.....

Varför vill man sitta på muggen längre än nödvändigt? Läsa kan man väl göra i sängen, soffan eller vid köksbordet? Jag har aldrig riktigt förstått det där med att sitta och läsa på en obekväm stol omgiven av skitlukt...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-07 21:07
Ursprungligen av staed:

Varför vill man sitta på muggen längre än nödvändigt? Läsa kan man väl göra i sängen, soffan eller vid köksbordet? Jag har aldrig riktigt förstått det där med att sitta och läsa på en obekväm stol omgiven av skitlukt...

Fristad! Inget gnäll, ingen som stör.
Man måste få låta det ta sin lilla tid

Jag är av samma uppfattning som staed. Sen tycker jag att om den enda fristad man har är skithuset så kanske man bör ransaka sin tillvaro och se efter vad som är fel.

Jag föredrar att läsa min bok i en god fotölj hellre en på toans hårda sists.

Det är inte bra för kroppen att sitta för länge på muggen.

Om man inte klarar av att förklara för sin livskompis att man vill vara ifred utan att behöva låsa in sig så har nog förhållandet en hel del andra problem som det kanske kan vara nyttigt att fundera över nästa gång det är dags för nästa dasspaus.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-07 21:59

Vadå Claes olsson, tar ni inte med era Macar in?

Ämne för en omröstning - läser du på dass?
I do.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 11:26
Ursprungligen av Olle@mac:

Jag vill ha Clas Ohlsons och Biltemas kataloger på dasset, men min sambo är av en helt annan uppfatting. Har föreslagit henne att vi skruvar upp ett mindre tidningställ där inne på toan men hon suckar hela tiden åt detta. Varför kan inte vi män få sitta inne på muggen och dingla med benen, allt medans vi med katalogerna fashineras av tändstift, grenrör, skiftnycklar och borrmaskiner. Må så vara att det är en aningen primitivt, men en ynka liten fristad kan vi väl få behålla.

Du får helt enkelt ta ditt ansvar som karl i huset och skruva upp hyllan. Om hon stör sig på den så kan du ju kontra med att du ogillar någon porslinskatt/gipsfigur/torkad blomma som hon placerat ut någonstans i bostaden. Lägg en "sköna hem" i tidningstället också så får det nog vara kvar.

Ursprungligen av rhesus:

Du får helt enkelt ta ditt ansvar som karl i huset och skruva upp hyllan. Om hon stör sig på den så kan du ju kontra med att du ogillar någon porslinskatt/gipsfigur/torkad blomma som hon placerat ut någonstans i bostaden. Lägg en "sköna hem" i tidningstället också så får det nog vara kvar.

He he... ta mig nu inte på allvar, min tjej skrattar så hon kiknar åt de svar som ni gett, speciellt de som inte riktigt fattade att tråden saknade något och som ens var i närheten av att kunna kallas seriöst. Ok att hon inte alla gånger blir så glad när jag lämnat en eller annan tidning kvar på golvet inne på muggen... nja ett riktigt problem är det inte, men kanske typiskt för oss män att få lite lugn och ro på muggen och då är inte Biltemas katalog helt fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 11:35
Ursprungligen av Olle@mac:

He he... ta mig nu inte på allvar, min tjej skrattar så hon kiknar åt de svar som ni gett. Ok att hon inte alla gånger blir så glad när jag lämnat en eller annan tidning kvar på golvet inne på muggen... nja ett riktigt problem är det inte, men kanske typiskt för oss män att få lite lugn och ro på muggen och då är inte Biltemas katalog helt fel.

En biltemakatalog som blivit fuktskadad av att ligga på badrumsgolvet gör ingen glad. Hyllan är alltså i högsta grad nödvändig.

Mänskligheten eller 99-användarna består i de som kan se humorn och de som inte kan det... är liksom inte i klass med ozonlagren eller liknande *problem*, triviala skitsaker har sin motiverade plats... håller med Stefan om att detta meningslösa ämne mycket väl kan få en omröstning, kanske kan den bli i klass med den meningslösa diskutionen som vi hade om Gaffatejp... fast den är nog 4-5 år gammal nu. Man måste inte ta allt på fullaste allvar, speciellt med tanke på att forumet "Lounge" blev efterträdaren till "Fritt Forum" där vi fick ta ut svängarna lite extra... förvisso med följden att man ibland råkade i luven på varandra.

Alltså nog fattar jag (jag gissar att Olle menar bland annat mig) att detta inte är dödligt seriöst – jag har bara undrat under hela mitt liv varför man väljer att läsa på dass istället för i en fåtölj. Såg detta som ett chans att reda ut det hela.

Var plats har sin tid, kanske det är något i generna som gör att man behöver en fristad. Jag sitter hellre och läser i en fåtölj eller vid köksbordet då jag är ensamen men OM jag för en stund vill dra mig undan så är muggen ett perfekt krypin.

12-tummaren passar perfekt att ha på tvättmaskinen när man sitter där, eller på golvet när man behöver ta i lite extra. Haha!

Visst är det en fristad muggen, men iBooken, tidningen följer med ut därifrån när jag är klar.;)

1
Bevaka tråden