Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox har slutat spara historik

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-07 15:56

Helt plötsligt, utan att jag mig veterligt har gjort något konstigt, har Firefox slutat spara historik. Jag får inte heller upp något i "nyligen stängda flikar". Vad kan vara fel, tro?

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-07 15:57

Hmm, nu ser jag att jag kan få upp historiken i sidofältet, men alltså inte i Historik-menyn. Mystiskt.

Ursprungligen av frukt:

Hmm, nu ser jag att jag kan få upp historiken i sidofältet, men alltså inte i Historik-menyn. Mystiskt.

Ja, det händer mig också! Varit lite nöjd med firefox så här långt men så hände detta...

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-08 07:18
Ursprungligen av @plutten:

Ja, det händer mig också! Varit lite nöjd med firefox så här långt men så hände detta...

Jag avinstallerade alla tillägg och det verkar som om det beror på något av dem - för nu fungerar det igen. Kanske har du laddat ner någon tabbhanterare eller så som du sedan avinstallerat? Min gissning är att det var så för mig. Mystiskt dock att just det "skyldiga" tillägget avinstallerade jag redan tidigare.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-11-08 10:03

Firefox har en funktion som uppdaterar i bakgrunden. Detta verkar förträffligt men men men. Det är inte alltid som den senaste uppdateringen är den bästa. Det är inte alltid som "tilläggsutvecklarna" hinner med och då kan precis vad som helst hända. Så länge jag kört "näst nyaste" versionen har jag inte haft några problem med Firefox.

Jag har uppdaterat till 2.0 och fick lite allmänna, lustiga problem. Det löstes genom att ta bort Firefox-profilen så att den skapade en ny. Har haft min profil sen 0.9 eller något...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-11-08 13:08

Mac OS X är dåligt på att rensa bort "skitfiler" typ din 0,9-profil, gamla plister och sånt. Är det någon som vet nåt bra (läs gratis) program som städar utan man måste veta vad man slänger. TidyUp ger ju ingen hjälp utan att man betalar massor.
Har även märkt att "nya" Mail och senaste Itunes segar ner webläsaren. Oberoende av vilken, kan det vara "du har fått mejl"-ljuden?

1
Bevaka tråden