Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell 30" 14264 kr ink moms och frakt!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 15:02

Dell har sänkt priset rejält på sina skärmar, 30" 14264 kr ink.moms och frakt, vad finns det för anledning att köpa App 30". Utseende javisst men 7731kr vackrare?

Är det någon avgörande bildkvalitetsskillnad som motiverar prisskillnaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-05 16:11

Personligen tycker jag att DELL-skärmen är betydligt jämnare och bättre belysning. Jag är inte så imponerad av Apples skärmar över lag om man jämför med andra tillverkare.

Är det någon som vet vem som tillverkar DELLs och Apples paneler?

Ursprungligen av hicke:

Är det någon som vet vem som tillverkar DELLs och Apples paneler?

Brukar vara LG.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-05 16:28

Personligen skulle jag sattsa på Samsungs kommande 30 tummare 305t. inte lika snygg som apples men man slipper den DELL loggan ;). Den har dessutom bättre kontrast (1000:1) än både apple och dell (700:1) men samma ljus styrka (400)

Hm, undrar vad miri har att säga om det här?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-22 12:26
Ursprungligen av Snabeldrake:

Hm, undrar vad miri har att säga om det här?

inte mycket , båda skärmarna bygger på LG/phillips panel.
Microdatorn har testat dom, det har inte jag, dvs mätt upp dom, jämfört dom med varandra. http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.80265
http://www.idg.se/2.1085/1.82785
Ingen nav skärmarna har några inställningar mer än ljushet vilket för bildhantering är ett dåligt val, båda har en färg temperatur runt 7000K
mikael

Det skall sitta en LG panel i Dell har jag hört. Om man får tro olika recensioner på nätet så gör Dell den bästa 30 tummaren på marknaden för dagen. Samsung skärmen ser ut att bli betydligt dyrare utan att vara bättre sägs det. Men den är inte släppt ännu vad jag förstår så vem vet...

1
Bevaka tråden