Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med flera Apple remotes

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-04 19:47

Jag har ett litet lyxproblem. Jag har en av mina ipods i en docka med ir port, en annan står i min iPod Hifi. Båda svarade på min fjärrkontroll och det fick jag lösa genom att helt enkelt plocka bort docken.

Nu har jag ett nytt problem, nu har min MBP kommit som också svarar på min fjärrkontroll vilket gör att ibland om jag trycker på play så pausar ju min hifi ljudet samtidigt som itunes sätter igång en låt, mkt jobbigt.

Till min fråga. Kan jag på något sätt göra så att ena fjärren bara funkar till min hifi & den andra bara till min dator. Rätt jobbigt att när jag går & lägger mig brukar jag lyssna på musik genom min hifi med en ipod inkopplad & när jag trycker på fjärren går datorn igång.

Hjälp mig bullen.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 20:22

Hur det är på din HiFi vet jag inte, men datorn kan du låsa till att bara funka en fjärr. Om jag inte minns fel så skall du hålla in Play-knappen i 5 sekunder eller nåt så får du upp en ruta som frågar om du vill para ihop din fjärr med datorn.

1
Bevaka tråden