Lägre klockfrekvens när datorn går på batteri?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 11:21

Jag har en fråga. När man kör på batteri så borde datorn klocka ner sig när den har möjlighet, dvs när den inte har så mycket att göra o dyl. Min mbp verkar inte göra det enligt CoreDuo Temp. Är det programmet som inte är kompatibelt med core 2 duo eller är det något man måste ställa in någonstans? Någon som har tips på bättre program med samma funktioner kanske?

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-04 20:24
Ursprungligen av erkus:

Jag har en fråga. När man kör på batteri så borde datorn klocka ner sig när den har möjlighet, dvs när den inte har så mycket att göra o dyl. Min mbp verkar inte göra det enligt CoreDuo Temp. Är det programmet som inte är kompatibelt med core 2 duo eller är det något man måste ställa in någonstans? Någon som har tips på bättre program med samma funktioner kanske?

Det skall gå att välja bästa prestanda eller energispartjosan någonstans, kolla runt bland vanliga inställningarna =P

• Oregistrerad
  • 2006-11-04 20:26

jo men jag hittar inget alternativ som rör processorn. det enda jag hittar handlar om sleep-timern för skärm och hela datorn vid inaktivitet och några brightness inställnignar under "options" i Energy saver.

• Oregistrerad
  • 2006-11-05 13:19

ingen som vet?

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-05 21:16

Inte för att jag har testat det och jag tror inte det funkar med Core2duo än, men det här programmet tror jag kan ställa in processorfrekvensen.

http://www.coolbook.se/CoolBook.html

1
Bevaka tråden