Hjälp tack

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar en liten fråga om min powerbook g4 500mhz, den låter hela tiden, inte en sekund utan att en fläkt går i den, ska det vara så.

Min svärfar har en dell 1ghz p3 dator som är bra mycket tystare, jag trodde att apples datorer var kända för sin tystnad..

någon som har något svar.

kanske den behöver åka på ännu en reperation

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-10 00:01

Adam,

det är inte så att du har en platta i cd-driven. Den kan låta rejält.

Ylan

• Medlem
  • 2002-06-10 00:13

Apples datorer är inte kända för att vara tysta bland de som känner till dem. Vissa kanske har sett den gamla iMac reklamen...

Om fläkten är på hela tiden i en PB, så verkar det vara något galet. Lämna in, för det finns väl inga inställningar i systemet för fläkten? Även en CD ska ju varva ned efter en stund.

När fläkten väl är igång, så låter den ganska högt.

Min låter också hela tiden. I den är det hårddisken. Skulle gissa på att du har samma problem. Pröva att rycka ur hårddisken och starta utan den, och se vad som händer. Rent fjantigt tyst i jämförelse i min, så jag ska skaffa en ny på 30gb.

Jag har en Powerbook G4 800 och fläkten startar bara när man belastar maskinen riktigt ordentligt. Se till att du ställt in i strömspararen så att hårddisken går i vila snabbt och se till att luft kan cirkulera under den.

1
Bevaka tråden