Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredband - hastighet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 09:38

Vi har just fått fast lina indragen i villan och lämnar ADSL. Vi har valt 10 Mbits/se kapacitet och hade 8 Mbits med ADSL tidigare.
Jag tycker att sidorna laddar långsammare ,en väntetid innan nåt börjar hända. Körde TpTest 3.03 och ser att det är oerhörda skillnader mellan TCP och UDP värdena. UDP hamnar vid nästa 10 Mbits medan TCP ligger under eller runt 1Mbit/sek.
Kan någon insatt förklara vad detta betyder och om det är plats för en felanmälan eller om jag kan göra något själv för att skynda på bitsen.
PS. Vi har en trådlös router och jag har provat både genom routern och med kabel direkt in i dosan - routerkopplingen vann!!!) DS.

bosse

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 10:52

KLAGA! Har du upp till 10mbit så ska du inte ha 1mbit. KLAGA KLAGA KLAGA.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-03 15:50

Vad har du för bredbandsleverantör förresten?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 15:08
Ursprungligen av boris91:

Vad har du för bredbandsleverantör förresten?

Umnet står för kabel och Riksnet för internetaccsess

bosse

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-03 16:08

Det du kan testa ändra är MTU storleken, om denna står på 1500 kan du testa ändra till 1492 och se om detta hjälper.

Annars så finns det någon inställning för paketstorlekar över trådlöst också, tcpwindowsize. Nu vette fasen om detta namnet är windowsspecifikt eller så. Det du kan göra med detta iaf är att ställa upp denna massor för snabbare överföring trådlöst.

1
Bevaka tråden