iMac 17" eller Macbook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-02 12:50

Vad ska jag köpa?

Egentligen behöver jag inte bärbar men den är mkt snyggare...jag vet att det skulle vara dumt att köpa den om jag inte behöver en bärbar, men det kan man ju använda ibland..typ sitta i sängen och surfa/spela m.m. eller i soffan!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-02 14:39

PCn ska du absolut inte ha kvar, MacBooken behöver du inte, det sa du själv - köp en iMac på 17" å va glad!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-02 17:50

Eller så gör du som jag.. Köper båda två!

Om du inte är ute och reser så mycket då är ju valet självklart en iMac 17". Annars kan det vara mysigt och så med en MacBook och fördelen är ju att man kan ta med den var som helst.

• Oregistrerad
  • 2006-11-02 17:56

Sitter snart i samma sits som dig
Men! jag "måste" flytta datorn varje vecka så funderar på en macbook och en staionär pc som spel dator! har tyvär inte tillräckligt med pengar för att köra båda

Jag skulle normalt ha rekommenderat dig att köpa den stationära i detta läget. Men just sjuttontumsmodellen (är i mitt tycke i alla fall) väldigt oproportionerlig och ful (ja faktiskt) i jämförelse med de större modellerna

Så...bättre om du köper en MacBook och kopplar till en extern skärm, samt mus & tangentbord. I vilket fall som helst har du ju redan en stationär PC (?) så du kan i alla fall ha en av varje så länge, tills du har råd med en till Mac.

Mvh/T

Köp inte snikmodellen av iMac 17" (den med integrerat grafikkort).

Sedan är det väl så att 20-tummaren har bättre skärm (förutom storleken) än 17-tummaren? Åtminstone var så fallet på G5-tiden.

• Oregistrerad
  • 2006-11-03 00:34

Köp laptopen istället. Jag behöver heller ingen laptop men köpte just en najs 17" PC laptop och jag är så nöjd med den. Nu är det iofs värstingmodellen men om du inte spelar spel går MacBook mer än bra. Det är otroligt härligt att kunna sitta var man vill, och lätt kunna ta med sig den vart man vill. Du kommer älska det. Innan du provat vet du inte hur det är. Och MacBook är ju ultraportabel och med lång batteritid så den kommer hänga med dig varthän du vill vara.

Om du tar en iMac med separat grafikkort kommer du kunna spela en hel del spel dock. Och det kanske du vill. Om inte, go for the MacBook.

• Oregistrerad
  • 2006-11-04 09:48

Tack för alla svar. Jag har nog bestämt mej nu, det blir en iMac 17"!

• Medlem
  • Timrå
  • 2006-11-04 10:59

Hade utan tvekan köpt en macbook. Känns det inte b att sitta med en 17" hemma? Har en imac 20", bästa köpet och ånrar mig aldrig. Men imac 17"...? Kör på macbook..... så kan du koppla in en monitor sen om du vill, nåt som är större än 17"!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-05 13:33

Om du vill spela lite spel ibland ska du inte tveka att köpa iMacen med Radeon X1600, speciellt nu med Core 2 Duo och uppklockat grafikkort. Jag ska själv köpa en snart.

Senast redigerat 2006-11-05 18:30
1
Bevaka tråden