lite frågor om macbooken och när kommer en ny generation!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 21:43

Tänkte köpa en macbook och undrar när den kommer med intel core 2 duo?
vid jul eller runt maj?
Har direkt inte något stort behov av en macboock men skulle vara trevligt att ha en mac för jag har bara min sug pc

Men en till fråga: ungefär hur långt tid tar det att starta win xp via bootcap med macbook 1,83GHz 1gb ram! de värkar ta en stund? eftersom dem klipper bort de osv på youtube filmerna när dem spelar wow osv!
Läste att cs 1,6 laggar som fan och undrar om någon lyckas få de att fungera flytande?

Det tar lika lång tid som om det vore en PC (vilket det är). ca. 40 sec kanske, vad vet jag.
Tjadu, har aldrig spelat cs, men 1.6 är ju relativt gammalt och okrävande så om man får det att "lagga" så är man ganska duktig.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-11-02 00:49

Många parallella trådar blir det.................

Det finns också en sökfunktion på 99mac att använda innan man skapar en ny tråd.

• Oregistrerad
  • 2006-11-02 12:38

Men! 40 sec tar det ju för min gammla pc! intel p4 1,4ghz 128mb ram!
Så tycker att det är lite segt om det skulle ta 40sec...
Men endel säger att det laggar sönder typ på macbookarna kan inte du testa?

Jo! ska söka lite nu... får se vad jag hittar

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-02 12:50
Ursprungligen av lill_tulle:

Men! 40 sec tar det ju för min gammla pc! intel p4 1,4ghz 128mb ram!
Så tycker att det är lite segt om det skulle ta 40sec...
Men endel säger att det laggar sönder typ på macbookarna kan inte du testa?

Jo! ska söka lite nu... får se vad jag hittar

Den snabbaste burken jag haft någonsin var en Duron 1200 med 160mb ram och 20gb-disk, den tog 14 sekunder i uppstart. Det är snabbare än vad min Dualcore med 2gb i ram och raptor-disk gör. Det handlar inte alls lika mycket om hårdvaran i datorn som vilka drivrutiner som krävs för att starta upp operativet. Macbooken är en relativt rapp laptop så den tar precis lika lång tid som motsvarande pc om det nu säger något.

CS tycker jag fungerar helt okej med intelgrafikkortet, men några 100fps hela tiden är det knappast. Det är utan problem spelbart om du bara ska ha kul med polarna, men inget du spelar på elitnivå med.

1
Bevaka tråden