Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K610i vill inte vara modem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-10-30 17:29

Har ett problem. Kopplade ett antal gånger upp min MacBook med min Sony Ericsson k610i som modem utan några som helst problem. Men efter att ha gjort det ungefär 5 gånger så funkade det helt enkelet inte längre. Har provat telenors kundtjänst och enligt dem är allt klart och ska funka som det ska. Men när jag trycker anslut plingar det till i telefonen och den undrar om jag vill godkänna att datorn använder mobilen som modem efter att ha tryckt ja så tar det ett par sekunder och jag får sedan medelandet att det inte går att ansluta och att jag ska kontollera mina inställningar. Jag har stött och blött med allehanda kundtjänster och samtliga av mina kollegor. Ingen hittar felet. Behövs det nya CIDfiler eller vad är felet? Någon som vet? Maila mig gärna. nils@bildbyran-hlm.se

Nils

Har du testat att göra om parkopplingen i Bluetooth inställningsassistent?

Har du testat att stänga av telefonen. sätta igång den igen och försöka igen? Jag vet att det låter larvigt men det har varit lösningen för mig vid ett flertal tillfällen.

/David

  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 15:07

En anna grej du kan göra är att gå in i inställningar och sen Bluetooth och sätta så att din dator får ansluta utan att fråga. Vet inte om det hjälper men då så blir anslutningen mer "flytande" eller hur man ska säga det.

Så har jag på min K610i och den är briljant som modem när jag väl behöver det.

1
Bevaka tråden