Utvecklare? Få 20% rabatt med ADC student.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-30 16:53

Utifall att någon inte visste om det så har man som student ett rätt ok pris på ett paket från ADC (Apple Developer Connection?) för studenter som kostar $99/år, det paketet ger 10% rabatt på konsumentmaskiner och 20% på promodellerna, man får även rabatt på skärmar, tangentbord osv vid köp. Enda nackdelen är att hårdvarurabatten för studenter bara gäller 1 gång och maskin per livstid, så tänk efter noga innan du beställer =P.

För select och premium gäller väl andra villkor med fler maskiner, men de är också mycket dyrare. Jag vet inte riktigt vilket material man får som student, verkar inte som att man får några skivor och Leopardbetan osv, men något kul kanske dyker upp?

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-30 16:56

Utvecklare OCH student borde jag ha skrivit.

Jag läste om det i en av Apples e-postlistor nyligen och har gått och funderat på just det.

Enligt sidorna om ADC Student så är det i princip ett ADC Online-medlemskap med undantag för att man får fria resurser som Xcode Tools och SDKer hemskickade med brev samt att man får använda den nämnda rabatten vid ett tillfälle.

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-31 15:39

Man var väl även tvungen att behålla datorn i minst ett år själv och att använda den för utveckling, men det är väl inga problem för någon som är intresserad av erbjudandet hur som helst.

• Oregistrerad
  • 2006-11-06 23:51

Hej Hagge,

Hur menar du "använda den för utveckling"?
Hur vet Apple vad jag använder min dator till? eller snarare... tänkte dom tvinga mig att rapportera till dom eller ?

Kan jag alltså betala ett års ADC student avgift motsvarande $99 och då köpa en Pro modell med 20% rabatt? Är jag bunden till ADC fler år än ett eller så, finns det några andra dolda hakar?

Funderar annars starkt på detta erbjudande.

Är det fortfarande 20 % på Pro-modellerna? Jag har ett vagt minne av att det skulle vara 17 % om man köper från Sverige.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-12 12:23

"Become an ADC Student Member US$99.00"

Det betyder ju att det inte ger några enorma prisskillnader. Gissningsvis översätts 99$ till 999kr här i sverige, det är så det brukar fungera.

Blir ju inte direkt några stora pengar, handlar du macbook för 26000kr är det runt 600kr som sparas. Handlar du en vanlig macbook går det ett ut.

Hur räknade du nu?

ADC Student kostar 895 kronor på Apple Store: Länk

20 % rabatt på 26 000 kr är 5 200 kr. Lägger vi till kostnaden för ADC-medlemsskapet blir det 4 305 kr billigare.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-13 15:38

Är det någon här som har köpt en Macbook/Macbook Pro på det här sättet?

Detta låter mkt intressant, men vad är rabatten? Man har väl 10 % som vanlig student så var går gränsen för en Promodell, är iMac en sådan exempelvis? Någon som har koll och behagar svara?

Ursprungligen av Pissenisse:

Detta låter mkt intressant, men vad är rabatten? Man har väl 10 % som vanlig student så var går gränsen för en Promodell, är iMac en sådan exempelvis? Någon som har koll och behagar svara?

En iMac räknas inte som Pro-modell

För att får medlemskapet så måste man visa betyg på att man läser en utbildning med data som inriktning.

Så kopia på ID-kort, och betyg ska faxas in till Apple i Paris. Sen har man ett medlemskap som varar i 12 månader.

1
Bevaka tråden