Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hålla MacBook-skärmen ren

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-30 12:24

Vad använder ni för att hålla MacBook-skärmen ren? Jag är allergisk mot fettfläckar men livrädd för repor och slitage. Funkar vanlig skärmtvätt (våtservetter)? Jag tycker att MacBook-skärmen känns så ömtålig...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2006-10-30 14:15

Jag har en microfiberduk.. någon rosa grej från t.ex. Ica.. finns olika versioner, men den jag har är gjord för glasögon och sådana saker och har därför inget slipmedel eller liknande. den är mycket bra.. torkar av skärmen med den torr. alltså utan något tvättmedel.. man riktigt känner hur det går trögt över fettfläckarna och glider lätt där det är rent.. och efter några drag är alla fettfläckar borta! den är gjord av 100% polyester.

Akta dig för smuts som fastnar i duken..den suger åt sig allt, så även grus och liknande.. skaka noggrant av den innan du torkar med den och tvätta den i tvättmaskin ibland..

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-30 15:52

Oh, bra tips! Tänk att jag inte ens kommit på tanken att använda glasögon-putsduken...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 15:57
Ursprungligen av frukt:

Vad använder ni för att hålla MacBook-skärmen ren? Jag är allergisk mot fettfläckar men livrädd för repor och slitage. Funkar vanlig skärmtvätt (våtservetter)? Jag tycker att MacBook-skärmen känns så ömtålig...

Använder iClean som man t.ex. kan köpa via AppleStore. Jag misstänker att det inte är det mest prisvärda alternativet men de mikrofiberdukarna som medföljer (2 st ganska stora) duger inte bara till skärmen utan även till mina glasögon. Slår glasögondukar man kan köpa hos optikern med hästlängder... Någon som har förslag på hur man på bästa sätt kan hålla ytan på MBP ren? Funderar annars på att köpa det där See-Through fodralet av Speck.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 17:59

Microfiberduk från skona. Fungerar kalas.

1
Bevaka tråden