Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ väska till MBP?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 10:52

Kanske tråkigt ämne och det finns en del trådar här om väskor, men måste fråga ändå...

Finns det någon som vet nån bra affär, helst online, som har lite roligare datorväskor än Applestore? En som inte ligger inne med samma småtråkiga sportiga väskor.

De flesta i Knomo serien är sjukta snygga men har lite svårt att se mig lägga 2500 på datorväska som jag inte kommer att använda överdrivet mkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 16:04

Lånar din tråd lite. Jag är ute efter en ryggsäck som kan hålla min MBP i tryggt förvar vid joggning till/från jobbet. Ryggsäcken ifråga bör då rymma dator + ombyte. Finns det någon sådan?

Har letat själv efter en passande väska som min nybeställda MBP ska få vila i.
Om du är ute efter svenska online-butiker så är dessa några

www.inwarehouse.se
www.komplett.se
www.expansys.se

Alternativ sök på Pricerunner.se för att hitta fler butiker.
Själv har jag beställt en sån här modell från STM Bags.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 18:13

När det gäller ryggsäck för MBP så kan jag rekomendera BOBLBEE:s hårda ryggsäckar. Sitter som gjutet och tål det mesta. Har kraschat med MC och flög en bra bit för att sen rulla runt och åka kana på asfalten och sen var det bara att plocka fram min bärbara utan att det hänt något med den.
Megalopolis modellen rymmer en MBP 15.4" utan problem och jag tror att den mindre modelln också fixar det.

Sen kan du lacka om skalet om du vill ha något eget.

Bor du nära Malmö har de fabriksförsäljning där och då kan man få tag i riktigt fräcka modeller till bra priser.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 21:48
Ursprungligen av mola:

När det gäller ryggsäck för MBP så kan jag rekomendera BOBLBEE:s hårda ryggsäckar. Sitter som gjutet och tål det mesta. Har kraschat med MC och flög en bra bit för att sen rulla runt och åka kana på asfalten och sen var det bara att plocka fram min bärbara utan att det hänt något med den.
Megalopolis modellen rymmer en MBP 15.4" utan problem och jag tror att den mindre modelln också fixar det.

Sen kan du lacka om skalet om du vill ha något eget.

Bor du nära Malmö har de fabriksförsäljning där och då kan man få tag i riktigt fräcka modeller till bra priser.

Tack för tipset. Hur ser innanmätet ut? Sitter datorn fast så att den inte kan åka omkring i ryggsäcken? Angående den där fabriksförsäljningen, har de någon hemsida?

Senast redigerat 2006-10-30 22:23
  • Oregistrerad
  • 2006-10-31 07:10

Det finns ett fack närmast ryggen där man kan stoppa ner datorn.
Kolla www.boblbee.com
Kass hemsida dock.
Jag tror till och med att Apple sverige sålde svarta Boblbee ryggsäckar med vitt äpple på någon gång på 90-talet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-04 14:43
Ursprungligen av daniels:

Har letat själv efter en passande väska som min nybeställda MBP ska få vila i.
Om du är ute efter svenska online-butiker så är dessa några

www.inwarehouse.se
www.komplett.se
www.expansys.se

Alternativ sök på Pricerunner.se för att hitta fler butiker.
Själv har jag beställt en sån här modell från STM Bags.

tack, ska kolla runt!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 11:16

Ni som bor i Stockholm..Skynda till Adidasbutiken i Bruno-gallerian på götgatan..Dom har en så sjukt snygg MBP väska där som heter Vintage Laptop och kostar överkommliga 1100..( dom har bara två kvar men jag är grymt nöjd med min...
Väntar nu bara på att min MPB C2D ska komma så jag kan gå ut på stan med den....

www.acmemade.com har stilrena väskor

  • Oregistrerad
  • 2006-11-08 08:41

jag har beställt min härifrån... fast det är mer ett fodral än en väska..

http://fabrixcases.com/main.html

  • Oregistrerad
  • 2006-11-10 10:25

Fick min första macbook i förrgår. Behöver en bra väska.

Någon som vet var/om dessa finns att köpa i sverige: http://www.sfbags.com/products/vertigo/vertigo.htm

Eller en liknande väska där datorn ligger "vertikalt".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 00:01

Hade crumpler base toucher förut. Den fungerade utmärkt, dock kanske den var för liten om man ville ha med sig ombyte. Kör nu på en boblebee, och med extra väskor (sidewinder) på sidorna av väskan får man plats med mycket. Det finns även andra invända lösningar att köpa till i förvaringsväg. Datorn sitter säkert, jag har även ett tucano second skin på. Sitter mycket bra på ryggen, även vid cykling. Enda nackdelen är att man riskera slå ut tänderna på nån när det är trångt i tunnelbanan. Den är rätt hård.....

Förutom Malmö så har dom fabriksförsäljning sommartid i Torekov.

Har idag fått en NeoCase från RadTech (www.radtech.us) på posten. Den rekommenderas varmt. Som Tucano Second Skin, fast snygg och kan möjliggör att datorn används med fodralet på (rekommenderas dock inte under längre perioder, då datorn blir ganska varm på det sättet). Dessutom har väskan handtag (som kan fällas in), så den kan bäras bekvämt.

  • Medlem
  • 2006-11-14 20:54

Nån som vet var man får tag i Jost-väskor mer än på NK?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 13:23
Ursprungligen av Baron:

Nån som vet var man får tag i Jost-väskor mer än på NK?

Här verkar det som: www.ebags.co.uk/jost

Tack för tipset förresten! Bland det tjusigare jag sett i datorväskväg!

  • Medlem
  • 2006-12-29 13:25

Jo, de finns att få tag i på nätet, men jag vill ju klämma på den innan jag köper. Kolla in hur praktisk den är med fickor, spännen etc.
Men visst är de snygga!

  • Medlem
  • 2006-12-29 13:27
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-29 13:38

Är det ingen som kan starta en tråd om alternativa väskor till alternativa väskor till MBP?

  • Medlem
  • 2006-12-29 13:41

Såld; till ankan i sjömanskostym!

Sjukt nice väska där - Waterfield VertiGo! Beställde en.. 1400 sek totalt, med snabbaste frakten 300 sek.

Waterfield VertiGo

Har haft väskan några dagar nu och den har helt klart mött mina förväntningar. Den är snygg och är skön att ha på sig, så skön som en väska som väger något över huvud taget kan bli vill säga. Väskan är väldigt tight och passar en MacBook Pro 15.4" perfekt. Tjocka böcker eller annat är inte tänkt att vara med i just denna väska samtidigt som datorn. Givetvis får dock de nödvändiga kablarna plats och lite annat smått och gott. Även ett par tidningar får plats.

Väskan ser som sagt snygg ut, är givetvis en smakfråga men jag tycker verkligen det i alla fall. Att datorn ligger vertikalt i väskan ger en bekvämare och mindre tung upplevelse. I övrigt blir den inte alls lika klumpig i sidled som en väska där datorn ligger horisontellt. Jag beställde storlek Large på väskan och storlek 15-2 för Sleevecase:n. Sleevecasen ger ett rejält och säkert intryck med ett tjockt tyg. Går också att fästa en bärrem på bara Sleevecase:n om man vill det. Något jag (tror jag) saknar för Sleevecase:n är en liten flärp över öppningen bara för säkerhets skull, men å andra sidan är nog datorn i själva väskan så fort man är utomhus eller ska någon längre stanns över huvud taget så det spelar kanske mindre roll i realiteten.

Har bifogat fem bilder som säger mer än femtusen ord dårå.

För att sluta vara långrandig - jag kan endast rekommendera den här väskan för någon som vill ha en tight och smidig väska för sin MacBook, eller laptop över huvud taget. Jag beställde VertiGo Mambo Combo med rubbet till och då slutade notan på ca 1400 sek inklusive 4-dagars frakt á ca 300 sek. Vill man bara ha själva väskan (Large) kostar den 615 sek och en Sleevecase kostar 275 (i storlek 15-2 dvs för MacBook 15.4") sek.

Senast redigerat 2007-02-02 01:36
1
Bevaka tråden