Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TiPb 800, jösses vad snabbt !!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte för er som är intresserade dela med mig av några av de första intrycken jag fått av nya Powerbook 800DVI efter att använt maskinen i en vecka.

Först och främst OSX, det har aldrig flutit så här bra tidigare.... Jag har ändå en iMac 800 som inköptes bara för några månader sen men den känns som en burk sirap i jämförelse (trots 768MB RAM). Även den något äldre PowerMac 733:an är lämnad i bakvattnet. Jag vet inte vad det beror på, om det är DRAM:et på grafikkortet eller L3 cachet men känslan av ett OS som faktiskt känns snabbt och fungerande är ljuvlig.

Jag kikade in på Barefeats.com och kollade deras tester på Powerbooken, det är häpnadsväckande vad de har kramat ur en ljudlös bärbar maskin. Den bokstavligen smiskar iMacen och även 800Mhz PowerMacen, inte illa för en bärbar maskin.....

Skärmen är inte illa den heller, den är riktigt ljusstark samt en alldeles perfekt upplösning. Det finns en del som klagar på att det fortfarande är för låg upplösning men de kan omöjligen suttit och jobbat med en maskin under någon längre tid i tex. 1600x1200, huvudvärk är oundvikligt (min sambos Dell).

Jag har inte ett ont ord att säga om maskinen ännu förutom hålet i plånboken.... jag kan varmt rekommendera ett inköp.

ååhhh... *suckar djupt med nåt drömmande i blicken*

Säger det samma om min lilla TiPB 800.

den var väl värda sina slantar, dock blir den som alla andra Ti Powerbook´s lite varm när man använder dem hårt.

men den får fyra plus av fem.

...och här sitter man och tror att man är ball med en 667 Mhz med 48 hb hårddisk...
Nog blir man sugen att uppgradera sig alltid...

Efter att ha hårdkört i några dagar kan jag säga att den helt klart var värd stålarna

1
Bevaka tråden