DaPhox postade detta i tråden: Diskussioner startas ofta i fel forum.

Citat:

Missförstå mig rätt: tycker 99mac är ett ypperligt forum...MEN personligen tycker jag att det är e x t r e m t tråkigt att just posta i det. Jag är extremt pedant & ordningsam själv, men jag tycker att den hysteriska indelningen av "rubriker" rentav är löjlig. Svårt att förklara, men det är en oskön känsla att posta i forumet. Man väntar typ på att det ska dyka upp en indelning för varje ipodväska som finns.
Jag "orkar" knappt läsa igenom indelningen & skiter därför sonika att posta frågor. (Det blev likadant på OT också).

Det gör att forumet framstår som totalt knastertorrt & helt odynamiskt. Det enda "roliga" jag har är att läsa när folk ändrar rubriker & flyttar trådar. Men vem vet, jag kanske skulle sakna det om det försvann. (Bara att fenomenen uppstår borde signalera att det inte funkar optimalt s.a.s).

Iställe för att fortsätta den diskussionen i den tråden så tänkte jag att vi kanske behöver en ny tråd.

Hur läser man forumet?

Personligen så läser jag numera bara "Forum -> Nya inlägg". Men det är svårt att hitta de (vad jag tycker) intressanta diskussionerna på det viset. Jag läser sällan inne i forum strukturen. Ibland är det praktiskt, till exempel om man skall hitta något om Windows och Mac.

Jag tror att för inte få en enda röra på forumet så är det bra att strukturera det. Men man kanske behöver flera "random access" verktyg.

Ett sätt att belysa de intressanta diskussionerna vore att ha en sök funktion som dynamiskt visar vilka diskussioner som har haft flest poster idag (till skillnad från nytt, som "Nya inlägg" visar. Det skulle skapa lite koncentration av diskussioner runt intressanta ämnen och kanske en del intressant dynamik.

2 ören i diskussionen.