Mac Mini: Applestore eller handla lokalt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte nu dra tummen ur och beställa min Mac Mini 1,66GHz med 2GB RAM.
Ska man beställa den från Apple Store eller direkt från butiken här i stan? (Macforum)

• Oregistrerad
  • 2006-10-27 15:11

Spelar ingen roll, du får den inte fortare vad du än väljer

• Oregistrerad
  • 2006-10-27 15:12

MEN om du har studerande rabatt (CSN eller Mecenat?) så får du den bara billigare om du tar det via AppleStore...

när du köper i butik kan du endast få den direkt om du tar en standardkonfiguration och att dom har den på lager .. annars går det lika snabbt via nätet ...

Apple Cinema Displays och liknande är lager varor och något som butikerna nästan alltid har inne ...

se bara till att det är en INTEL Mac Mini du köper och inte en G4:a

Passar på o frågar det här oxå.
Är det värt och uppgradera till 2GB direkt från apple store eller ska man uppgradering själv?
Tänker mest på priset. 2.460,00 (apple store)

Ursprungligen av Emanuel L:

Passar på o frågar det här oxå.
Är det värt och uppgradera till 2GB direkt från apple store eller ska man uppgradering själv?
Tänker mest på priset. 2.460,00 (apple store)

beror väll på hur mycket proffs du är .. att byta minne i en mac mini är inget som vem som helst klarar av .. och desutom rycker allt vad som heter garanti för dig ...

enligt denna så ryker den inte om man byter RAM men ngt annat gör den det:
(längst ner)

"Adding RAM yourself does NOT void your warranty, but swapping the drive does."
http://www.123macmini.com/forums/viewtopic.php?p=52172&sid=19707782f800942e82f7bb3819a87483

Jag fick min levererad idag, helt enligt de leveransberäkningar jag fick när jag beställde den 22:a via apple store. Snabbt och smidigt. Åtminstone iom att jag jobbade hemifrån idag. Det där brukar vara rättså krångligt att de leverear endast under kontorstid. Är man inte hemma får man åka till UPS kontor och hämta ut den. Då blir det lite bökigt.

Så var det iallafall med det nya batteri jag alldeles nyss fick till min gamla ibook, var jag inte hemma under kontorstider fick jag åka till UPS och hämta batteriet. Om det hade varit likadant med den här vet jag som sagt inte iom att jag faktiskt var hemma idag.

Om det bara är minnet du vill utöka är jag övertygad att en mac-affär (macforum) kan fixa det åt dig. Pris för sådan vet man dock inte, men det är väl bara att ringa dem och höra. En Mac mini har de dessutom säkert i lagret så du kan få med dig datorn hem direkt.

Mini 1.66 eller 1.83 till vardags bruk vad rekommenderar ni? jag har tajt budget

1 Gb ram är iaf ett krav....

Ursprungligen av anjuna_beats:

Mini 1.66 eller 1.83 till vardags bruk vad rekommenderar ni? jag har tajt budget

1 Gb ram är iaf ett krav....

Det spelar ingen större roll egentligen. Allt beror på hur mycket pengar du vill lägga ut och om du behöver DVD-brännare. Prestandamässigt så är det inga direkta skillnader. 1.83GHz är ca 10% snabbare vilket är försumbart. Det viktiga är minnet. Ska själv beställa en nu till helgen. Jag kommer nog välja den billigare modellen (1.66) + 2GB RAM. Sen satsar jag istället resten av pengarna på en extern Disk.

Jag har en stationär PC med DVD-brännare så jag har inget behov av en ny. Sen så har jag planer på att snart köpa en Macbook Pro Core 2 Duo och den har allt men behöver.

Mac Mini'n kommer jag att använda som mediaspelare. Och jag tror 1.66GHz med 2GB RAM kommer räcka gott och väl.

Nu vet du ungefär hur jag tänker. Hoppas det kan hjälpa dig ngt.

1
Bevaka tråden